ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: Φλοράλ φόρεμα και western μποτάκια
 

Πώς δημιουργούμε τις συνήθειες που θέλουμε

Υπάρχουν συνήθειες που αξίζουν να μας γίνουν λατρεία γιατί πολύ απλά έχουν ευεργετικές ιδιότητες στην υγείας και την ευεξία μας!

Θεανώ Καλαβανά

Θεανώ Καλαβανά

Κάποιες συνήθειες είναι σημαντικές να είναι μέρος της ζωής μας. Ποιες είναι αυτές οι συνήθειες που θα ήταν καλό να ακολουθούμε; Αυτές οι οποίες μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα όταν τις κάνουμε και δεν έχουν κανένα αρνητικό αντίκτυπο στην υγείας μας, στην υγεία των άλλων ή γενικότερα δεν έχουν οποιοδήποτε αρνητικό αντίκτυπο. Όπως για παράδειγμα, το να πηγαίνει κάποιος το πρωί για τρέξιμο ή να διαβάζει λίγες σελίδες από ένα βιβλίο το βράδυ όταν ξαπλώσει και λίγο πριν κοιμηθεί είναι συνήθειες χωρίς αρνητικό αντίκτυπο. Από την άλλη όμως, το να καπνίζει κάποιος ένα τσιγάρο με τον καφέ μου μόλις ξυπνήσει είναι μεν μια συνήθεια που μπορεί να απολαμβάνει αλλά από την άλλη, δυστυχώς, έχει αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία του, στην υγεία των γύρω του. Επομένως, αυτό που είναι σημαντικό να κρατήσουμε από το πιο πάνω παράδειγμα είναι ότι πρώτα πρέπει να αποφασίσουμε ποιες συνήθειες πραγματικά αξίζει να έχουμε στην καθημερινότητα μας και να γίνουν μέρος της ρουτίνας μας και ποιες από αυτές βλάπτουν την υγεία μας ή τους άλλους και να ξεκινήσουμε μια διαδικασία να απαλλαγούμε από αυτές!

Όμως ας εστιάσουμε την προσοχή μας και ας εντοπίσουμε αυτές τις συμπεριφορές που θέλουμε να μετατρέψουμε σε συνήθειες και να είναι μέρος, αν όχι της καθημερινής μας ρουτίνας, τουλάχιστον της εβδομαδιαίας μας. Για να μετατραπούν αυτές οι συμπεριφορές σε συνήθειες, θα πρέπει να καταλήξουν να γίνονται χωρίς να καταβάλουμε κόπο ή σκέψη, ή να προσπαθούμε να πείσουμε τον εαυτό μας για να τις κάνει. Βέβαια, η συνειδητή προσπάθεια θα είναι τουλάχιστον, στην αρχή πολύ έντονη, το ίδιο ισχύει και για αυτό το «σπρώξιμο» του εαυτού μας. Μετά βέβαια από ένα διάστημα, και με μικρή διαδικασία που θα περιγράψω πιο κάτω η συμπεριφορά θα γίνει συνήθεια και θα τη κάνουμε χωρίς σκέψη και κόπο. Θα είναι όπως το βούρτσισμα των δοντιών μας πρωί βράδυ που δεν αισθανόμαστε καλά να παραλείψουμε.

Δεν θα γράψω κάτι το οποίο δεν γνωρίζετε αλλά τις πλείστες φορές το αγνοούμε για αυτό και κάποιες συμπεριφορές που είναι ευεργετικές για εμάς και την υγεία μας δεν καταλήγουν να γίνονται συνήθεια. Σκεφτείτε λοιπόν πώς ένα παιδί μαθαίνει να επαναλαμβάνει συμπεριφορές που είναι ηθικά σωστές. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από την θετική επιβράβευση. Το ίδιο και ο δικός μας εγκέφαλος. Αν συνδέσει μια συμπεριφορά με κάτι θετικό, μια θετική επιβράβευση τότε οι πιθανότητες να την επαναλάβει είναι μεγάλες, και όσο την επαναλαμβάνει τόσο γίνεται μέρος της καθημερινότητας μας και ξεκινά να γίνεται αυτόματα χωρίς να χρειαστεί να καταβάλουμε κόπο. Υποστηρίζεται μάλιστα, ότι χρειαζόμαστε 21 μέρες για να μετατραπεί μια συμπεριφορά σε ρουτίνα, φτάνει να την επαναλαμβάνουμε συχνά και να την συνδέουμε παράλληλα με κάτι θετικό (Βλέπε το βιβλίο του Charles Duhigg). Ένα παράδειγμα, αν βάλεις το περπάτημα ή το τρέξιμο στην καθημερινότητα σου και αμέσως μετά κάνεις κάτι που σε χαλαρώνει ή σε ευχαριστεί τότε το μυαλό σου θα συνδέσει τη συμπεριφορά αυτή με την χαλάρωση κλπ και έτσι κάθε μέρα θα γίνεται όλο και πιο εύκολη αυτή σου προσπάθεια.

Υπάρχουν λοιπόν συνήθειες που αξίζουν να μας γίνουν λατρεία γιατί πολύ απλά έχουν ευεργετικές ιδιότητες στην υγείας και την ευεξία μας!

Θεανώ Καλαβανά: Τελευταία Ενημέρωση

Photo by Quang Anh Ha Nguyen on pexels.com

Η κορυφή

Η δύναμη να συνεχίζεις συνδέεται με την ανθεκτικότητα που κουβαλά ο καθένας μέσα μας.
Θεανώ Καλαβανά
 |  ΘΕΑΝΩ ΚΑΛΑΒΑΝΑ