ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Κόκκινο midi φόρεμα, πουά καλσόν και kitty heels
 

Διαγράφεται ο φόβος;

Δεν είναι εύκολο να ελέγξει κανείς το μυαλό του όταν πλέον έχει υιοθετήσει μια φοβία

Θεανώ Καλαβανά

Θεανώ Καλαβανά

Το μυαλό μας είναι προγραμματισμένο να μας προστατεύει από τις απειλές. Είναι αν θέλετε ο τρόπος επιβίωσης μας. Υπάρχουν δυο φόβοι που δεν μαθαίνονται αλλά τους κουβαλούμε από τη γέννηση μας. Ο φόβος στο θόρυβο, όταν ακούμε ένα έντονο θόρυβο και δεν γνωρίζουμε από που προέρχεται και ο φόβος για πέσιμο από κάποιο ύψος. Οι υπόλοιποι φόβοι μαθαίνονται μέσα στα περιβάλλοντα στα οποία μεγαλώνουμε. Για παράδειγμα, αν ένας γονιός φοβάται το νερό και το κολύμπι, αυτή η φοβία θα μεταδοθεί στο παιδί μέσω της παρατήρησης ή αν οι φίλοι μου στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό φοβούνται τις κατσαρίδες τότε ξεκινώ να τις φοβάμαι και εγώ. Το ίδιο και με τις φοβίες με τα ζώα κλπ.

Δεν είναι εύκολο να ελέγξει κανείς το μυαλό του όταν πλέον έχει υιοθετήσει μια φοβία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι ακατόρθωτο. Ο καλύτερος τρόπος είναι σταδιακά να πλησιάζει κανείς κάτι που φοβάται και να το συνδέει με κάτι ευχάριστο. Και σιγά σιγά να πλησιάζει όλο και πιο κοντά σε αυτό που φοβάται και να επιβραβεύει τον εαυτό του κάθε φορά που το πετυχαίνει. Ο φόβος προκαλεί ένταση, στρες το σώμα και όταν συμβαίνει αυτό χρειάζεται το σώμα να αντιδράσει. Ο καλύτερος τρόπος να αντιδράσει είναι αντιμετωπίζοντας τη φοβία και όχι να το βάζει στα πόδια ή να το αποφεύγει. Η πρώτη πρώτη αντίδραση είναι το πάγωμα (freeze), αλλά μετά είναι πολύ καλύτερα να αντιμετωπίζει κανείς το φόβο του παρά να τον συντηρεί.

Υπάρχουν άτομα που φοβούνται να μιλήσουν σε μια συνεδρίαση γιατί νομίζουν ότι οι υπόλοιποι έχουν μεγαλύτερη εμπειρία από τα ίδια. Και η αντίδραση τους είναι η σιωπή. Ενώ θα ήταν πολύ καλύτερα να μπορούσαν να μοιραστούν την άποψη τους. Ένας καλός τρόπος να αρχίσει κανείς να έρχεται αντιμέτωπος με τους φόβους του και να ξεκινήσει να τους διαχειρίζεται είναι πρώτα απ’ όλα να τους καταγράψει.

Π.χ. φοβάμαι να μιλήσω σε συνεδριάσεις, φοβάμαι να εκτεθώ μπροστά σε κόσμο, φοβάμαι να με πουν ότι δεν είμαι ικανός κλπ. Ο στόχος να είναι να οργανώσεις αυτές τις πράξεις/ συμπεριφορές που θα σε βοηθούν κάθε μήνα να διαχειρίζεσαι έστω και λίγο το φόβο σου, έχοντας το θάρρος να κάνεις κάτι έστω και μικρό για αυτό το φόβο. Το θάρρος δεν είναι τίποτα άλλο από την προσπάθεια μας να περπατήσουμε μέσα από το φόβο μας. Πολύ σημαντικό να επιτρέψει κανείς να νιώσει το φόβο, η ένταση δεν κρατάει για πολύ, ότι ανεβαίνει κατεβαίνει, οπόταν η ένταση όσο είσαι μέσα σε αυτό θα μειώνεται. Όσο το αποφεύγεις θα αυξάνεται.

Καταγράψτε τους φόβους και επιλέξτε 5 για τους οποίους θα δουλεύετε για να εξουδετερώσετε, ένα κάθε μήνα. Οι φόβοι είναι συνήθως συγκεκριμένοι και αφορούν ανθρώπους, καταστάσεις, αντικείμενα και ζώα (έντομα κοκ). Εντοπίστε τους φόβους σας, καταγράψτε τους και ξεκινήστε με μικρά βήματα κάθε μέρα. Τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο και το μυαλό σας όσο το παιδεύετε τόσο γίνεται σύμμαχος σας!

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θεανώ Καλαβανά: Τελευταία Ενημέρωση