ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: μακρύ παλτό, baby pink sweatshirt και tailored παντελόνι
 

''Batuka'', γιατί η Madonna είναι ακόμα σημαντική μετά από 40 χρόνια καριέρας

Νάκης Αντωνίου

Νάκης Αντωνίου

Δεν είμαι φαν της Madonna, αυτό είναι αλήθεια. Εκτιμώ όμως την πορεία της, και βάζω στο repeat μερικά κομμάτια της κατά καιρούς. Όταν ανακοινώθηκε πως θα κυκλοφορούσε νέο album ήμουν σχεδόν αδιάφορος. Έχοντας υπόψη τα τρία τελευταία της, περίμενα για ακόμα μια φορά να δω μια Madonna εμπορική, με catchy τραγουδάκια και βίντεο στα οποία εμφανίζεται ξανά λες και περνά κρίση μέσης ηλικίας.  

Έμπνευση για το νέο της album ήταν η Πορτογαλία και η Λατινή Αμερική, μιας και μένει Λισαβόνα τα τελευταία χρόνια. Δεκτό. Περίμενα pop hits με λατινικούς ρυθμούς. Ο Maluma ήταν γκεστ στο πρώτο single, το ''Medellin'', πριν το ακούσω ήμουν σίγουρος πως είχα δίκαιο. Τελικά το ''Medellin'' ήταν καλό. Σίγουρα δεν ήταν αυτό που περίμενα, δεν είναι pop hit. Αντιθέτως είναι fun και με ρυθμό. Το βίντεο είναι επίσης fun και καλοφτιαγμένο, και αφηγείται ένα μέρος μιας ιστορίας. Όλο το album βασίζεται στην ιστορία της Madame X, μιας φανταστικής προσωπικότητας που έπλασε η Madonna. 

Στις 14 Ιουνίου κυκλοφόρησε ολόκληρο και ό,τι πίστευα ανατράπηκε. Σ' αυτό η Madonna δεν ασχολείται καθόλου με τι είναι εμπορικό και τι όχι, δεν έχει γκεστ μόνο και μόνο για να πουλήσει (βλέπε Nicki Minaj στους δύο προηγούμενους δίσκους, η τον Justin Timberlake στο ''Hard Candy'' του 2008). Στα τραγούδια του νέου δίσκου θίγει θέματα κοινωνικά και όχι μόνο, με μουσική υπόκρουση προσεγμένες μελωδίες πολύ διαφορετικές απ' αυτές που ακούμε και απ' αυτές που μας έχει συνηθίσει η ίδια. 

Το δεύτερο σοκ ήταν το βίντεο του ''God Control''. Πρόκειται για ένα ντίσκο τραγούδι στο οποίο η Madonna θίγει το ζήτημα της ελεύθερης οπλοφορίας στην Αμερική. Το βίντεο παρουσιάζει μια ένοπλη επίθεση σε ένα κλαμπ, που θυμίζει έντονα το περιστατικό στo Ορλάντο, του 2016. 

Δες το. 

Ναι, είναι shocking και πολλοί την κατέκριναν για αυτό αλλά αυτός ήταν ο σκοπός της. Να προκαλέσει χαμό με σκηνές που ενοχλούν αλλά ανταποκρίνονται, δυστυχώς, στην πραγματικότητα. 

Στη συνέχεια ήρθε το ''Batuka'', ένα τραγούδι που γιορτάζει το επαναστατικό πνεύμα της μουσικής batuque, που δημιουργήθηκε από τις γυναίκες του Cape Verde, μιας πρώην Πορτογαλικής αποικίας που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο εμπόριο σκλάβων. Το βίντεο γυρίστηκε στις ακτές της Λισαβόνας και βρίσκει τη Madonna μαζί με τις γυναίκες του Orquestra Batukadeiras να τραγουδούν και να χορεύουν είτε στο στούντιο, είτε με φόντο τον ωκεανό. 

Για να μην τα πολυλογώ, αφού πέρασε κάποια χρόνια προσπαθώντας διακαώς να φτάσει τη νέα γενιά των pop καλλιτεχνών με αναλώσιμα χιτ, και αφού το εμπορικό ραδιόφωνο της γύρισε επανειλημμένα την πλάτη, η Madonna βαρέθηκε να ''παρακαλά'' και να προσπαθεί να ταιριάξει στα πλαίσια της pop, κάνει επιτέλους αυτό που θέλει και το κάνει υπερβολικά καλά. Έκατσε, έζησε, εμπνεύστηκε, έπλασε και παρουσίασε ένα album που έχει κάτι να πει, που μιλά τη δική του γλώσσα (Πορτογαλικά, σε αρκετά κομμάτια, αλλά δεν εννοώ αυτό) και ξεχωρίζει γιατί αξίζει. 

Eπίσης, αν θέλει βγάλει και κάτι καλοκαιρινό, μπορεί απλά να κυκλοφορήσει το δικό μου αγαπημένο από το ''Madame X'': 

Και δεν με ενδιαφέρει αν στην Eurovision τραγούδησε χάλια και αν μετά στο βίντεο που ανέβηκε στο YouTube διόρθωσαν τα φωνητικά της (την αγαπώ για αυτό). Με ενδιαφέρει που για πρώτη φορά μετά το ''American Life'' (2003) και το ''Confessions on a Dance Floor'' (2005), δεν κάνω eyeroll όταν ακούω το όνομα της. 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
madonna  |  madame x  |  batuka  |  maluma  | 

Nάκης Αντωνίου: Τελευταία Ενημέρωση