ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: καρό oversized πουκάμισο, στενό τζίν και basic white sneakers
 

Το επόμενο εξώφυλλο

Δημήτρης Λοττίδης

Δημήτρης Λοττίδης

Το editorial του Δημήτρη Λοττίδη για το τεύχος Φεβρουαρίου.

Στις 24 Ιανουαρίου έγινε ένα αλλόκοτο συμβάν, που θεωρώ πως καθορίζει και το νέο mood board του lifestyle στην Κύπρο. Εν μέσω λοιπόν σκανδάλων για τη δικαιοσύνη, επίσκεψης Τσαβούσογλου στα κατεχόμενα, ψήφισης της συμφωνίας των Πρεσπών και του καβγά για το ΓΕΣΥ, η πιο δημοφιλής είδηση στην ιστοσελίδα της Καθημερινής ήταν το νέο εστιατόριο «Το Στέκι της Παράδοσης» στον Ασκά (!), με χιλιάδες αναγνώστες να το προτιμούν ως είδηση για διάβασμα από τον Νικολάτο, το Κυπριακό και τον Τσίπρα. Παρόμοια φαινόμενα παρουσιάζονται όλο το 2018, με καλύτερο παράδειγμα τον «οδηγό επιβίωσης στους καταρράκτες της Κρήτου Τέρρα», θέμα το οποίο ήταν με χαοτική διαφορά το πιο δημοφιλές του καλοκαιριού με άνω των 100.000 θεάσεων!

Για να περιπλέξω ακόμη τα πράγματα στο μυαλό σας, να σας δώσω και λίγο deep data σε άλλο θέμα: η ηλικιακή ομάδα που διάβασε περισσότερο στην ιστοσελίδα της Καθημερινής τα θέματα της δικαιοσύνης στις πρώτες μέρες που έσκασε το «σκάνδαλο» ήταν άτομα 25-34 χρονών, οι millennials δηλαδή. Τι συμβαίνει λοιπόν; Το hangover της κρίσης του ’13 αλλά και το after effect της όμορφης δεκαετίας των ’00s έχουν αλλάξει σημαντικά τα θέλω, τα ενδιαφέροντα αλλά και τη ζωή του Κύπριου, ο οποίος πλέον δεν έχει αποκλειστικό στόχο της ζωής του το σπίτι με πισίνα, το ταξίδι στην Ερμού, την τσάντα Louis Vuitton και τα βράδια παρέα με «Γαλάτεια» και «Pasta Pomilώri».

Οι Κύπριοι ξαφνικά έγιναν έξω καρδιά, το καλοκαίρι ψάχνουν καταρράκτες, οινοποιεία και ενετικά γεφύρια μαζί με jazz φεστιβάλ και συναυλίες στην άμμο. Τον χειμώνα τρέχουν στις ταβέρνες στο βουνό, για brunch στα καφενεία, στα wine bars με κυπριακά κρασιά και στις new age ταβέρνες όπως είναι η «Μπέμπα», το «Παντοπωλείο» και το «Sexy Fish», ενώ συνωστίζονται για κράτηση το μεσημέρι Kυριακής στον «Ποταμό του Φαρμακά» και στο «Συμπόσιο στο Πελέντρι».

Με λίγα λόγια, το lifestyle άλλαξε και δεν προνοεί υψηλές καταθέσεις, φανταχτερά λογότυπα και σύμβολα στάτους. Πλέον για να είσαι «in» στη μεσαία τάξη πρέπει να πας για brunch, εκδρομές στα χιόνια, να ξέρεις πρώτος το νέο εστιατόριο downtown, τη νέα online μπουτίκ, να ντύνεσαι κομψά αλλά όχι ακριβά, να οδηγείς αυτοκίνητο design ή SUV από την Κορέα και τη Γαλλία και να έχεις λεφτά να ξοδεύεις στο well being.

Το θέμα συζήτησης στις παρέες ανεξαρτήτως ηλικίας είναι η νέα σειρά του Netflix και όχι οι κοσμικές σελίδες των περιοδικών, τι φόρεσε η Meghan Markle και όχι η Μενεγάκη, ενώ το τι θα φορέσετε στα Man of the Year έχει πέσει σε προτεραιότητα κάτω από την πεντάδα.
Στη θέση της εμφάνισης που έγινε ώριμη καθημερινότητα είναι πλέον το μέγα ερώτημα «πώς βρέθηκε στο Παρίσι η τάδε», αφού την είδατε στο Instagram. Στο ερώτημα «Netflix ή Instagram» πολλές απαντούν Pinterest, ενώ οι περισσότερες επιλέγετε και τα δύο την ίδια ώρα. Εδώ φτάσαμε. Όλες οι πιο πάνω αλλαγές έχουν να κάνουν και με την έλλειψη σταρ, προτύπων που να κάνουν τις γυναίκες να θέλουν να μοιάσουν και τους άντρες να φλερτάρουν.

Εδώ και χρόνια, μαζί με την κρίση, η Ελλάδα σταμάτησε να παράγει λάμψη. Έχει 20 χρόνια να εμφανιστεί νέα, όμορφη ηθοποιός, η μουσική βιομηχανία παράγει pin ups της αρπακτής και η τηλεόραση έχει γεμίσει με βιζιτούδες της διπλανής πόρτας που πάνε σε ριάλιτι για να ανέβει το κασέ τους.

Η Άννα είναι πλέον 60, η Βανδή έγινε μαγείρισσα και η Μενεγάκη παρουσιάστρια σε telemarketing. Και στην Κύπρο «έκατσε» όμως το σύστημα, μιας και όσες παρήγαγαν σταριλίκι, έγιναν μαμάδες, νοικοκυρεύτηκαν και έχουν στο Instagram το δικό τους telemarketing, διαφημίζοντας καφέδες και καλλυντικά τρίτης διαλογής. Μετά την Αριστοτέλους, την Ευριπίδου και την Καραντώνη, έχει χρόνια να δω ενδιαφέρουσα, όμορφη Κύπρια, ψωνισμένη με τη σόουμπιζ, που να μπορεί να ανοίξει το στόμα της. Γιατί, για πόζες στο τηλέφωνο έχει πολλές. Μέχρι εκεί όμως.

Για εξώφυλλο οι περισσότερες δεν μπορούν να περάσουν ούτε απ’ έξω από το must.

Είκοσι χρόνια πριν, όταν βγήκε το πρώτο μας τεύχος, ένιωθες πως κάτω από την επιφανειακή ηρεμία έβραζαν τα αίματα. Ραμόνα, Βίβιαν Νικολαΐδου, Κουφαλίδου, Έφη Σπύρου και άλλες τόσες γέμιζαν τα εξώφυλλα και όταν πήγαιναν στο κομμωτήριο γινόταν χαμός στο copy paste από τη μέση Κύπρια αναγνώστρια. Είκοσι χρόνια μετά, ακόμη ψάχνουμε το next best thing για να ρισκάρουμε μαζί του και να γυρίσουμε τα βλέμματα στα περίπτερα. Το πρώτο εξώφυλλο της νέας μας εικοσαετίας, η Κατερίνα Γερονικολού, είναι ίσως η πιο όμορφη Ελληνίδα ηθοποιός με star quality εδώ και είκοσι χρόνια. Αν αυτό συνδυαστεί και με τη λατρεία που είδα σε συναυλίες για τη Φουρέιρα, ξεκινούμε με δύο καλά χαρτιά στο χέρι. Αν βρούμε και μια Κύπρια που να μην θέλει να γίνει μαμά στα 25 της, το περιοδικό θα συνεχίσει να φτιάχνει πρότυπα και να δημιουργεί καριέρες. Πού ξέρετε; Ίσως η επόμενη σταρ της Κύπρου να είναι σεφ, κασάπης, bar woman ή και tech freak!

Δημήτρης Λοττίδης
demetris@sppmedia.com 
Twitter:
@dlottides

must έποψη: Τελευταία Ενημέρωση

Στη λάσπη

Στη λάσπη

Το editorial του Δημήτρη Λοττίδη για το τεύχος Μαϊου.
Δημήτρης Λοττίδης
 |  MUST ΕΠΟΨΗ
 Shitstorm is coming

Shitstorm is coming

Το editorial του Δημήτρη Λοττίδη για το τεύχος Ιανουαρίου.
Δημήτρης Λοττίδης
 |  MUST ΕΠΟΨΗ
Netflix έχεις;

Netflix έχεις;

Το editorial του Δημήτρη Λοττίδη για το τεύχος Νοεμβρίου.
Δημήτρης Λοττίδης
 |  MUST ΕΠΟΨΗ