ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Αβοκάντο: Τα εκπληκτικά οφέλη για την υγεία


Ξέρατε ότι το εξωτικό αβοκάντο, που είναι γνωστό και με την ονομασία βουτυρόδεντρο και προέρχεται από την κεντρική Αμερική και το Μεξικό, ανήκει στην κατηγορία των υπερτροφών;

Το απολαυστικό αυτό φρούτο συγκεντρώνει μια πληθώρα θρεπτικών ουσιών που προάγουν την καλή υγεία. Ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι καταναλώνουν αβοκάντο, μεταξύ άλλων, έχουν διατροφή καλύτερης ποιότητας, υψηλότερη «καλή» χοληστερόλη, μειωμένο κίνδυνο να εμφανίσουν το λεγόμενο μεταβολικό σύνδρομο, χαμηλότερο σωματικό βάρος και δείκτη μάζας σώματος.

Νέες μελέτες υποδηλώνουν ότι το φρούτο αυτό μπορεί να βοηθά τον οργανισμό να απορροφά και να αξιοποιεί πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως τα καροτενοειδή, τις πανίσχυρες αντιοξειδωτικές ουσίες οι οποίες προστατεύουν από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες οξυγόνου. Ενισχύουν επίσης την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού και αναπαραγωγικού συστήματος.

Η άλφα-καροτίνη και η βήτα-καροτίνη συμβάλλουν στην προστασία από τη στεφανιαία νόσο και τον καρκίνο, ενώ η λουτεΐνη συμβάλλει στην υγεία των ματιών και προστατεύει από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδος - μιας ασθένειας που αποτελεί κύρια αιτία τυφλώσεως των ηλικιωμένων. Η λυκοπένη, τέλος, συμβάλλει στην προστασία από τον καρκίνο του προστάτη.

Ιδανική ποσότητα
Τα 100 γραμμάρια αβοκάντο περιέχουν περίπου 150 θερμίδες. Ένα ολόκληρο αβοκάντο ισοδυναμεί με 2 ή 3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο, ανάλογα το μέγεθος. Μια ιδανική ποσότητα είναι η κατανάλωση του μισού αβοκάντο. Σημαντικό είναι να γνωρίζετε ότι η καθημερινή κατανάλωση του σε μεγάλη ποσότητα, μπορεί να διαταράξει την αναλογία ω-3 και ω-6 λιπαρών που είναι σημαντική για την καρδία.

Έξυπνες ιδέες να το εντάξετε στο πιάτο σας
- Προσθέστε το στη σαλάτα
- Λιώστε το στο μπλέντερ με μουστάρδα, λεμόνι και μυρωδικά και χρησιμοποιήστε το σαν dressing
- Φτιάξτε το δικό σας guacamole συνδυάζοντάς το με λαχανικά για γευστικό ορεκτικό ή σνακ
- Εντάξτε το σε smoothies λαχανικών ή φρούτων

 


Tags: αβοκάντο, υγεία, ομορφιά, πρόσωπο, σώμα, διατροφή

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)