ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Denim jumpsuit και μπαλαρίνες
 

Volkswagen Beetle: Το story θρυλικού ''Σκαραβαίου'' που σταματά πλέον να παράγεται

Δέσποινα Άσπρου

Χωρίς καμία αμφιβολία ο θρυλικός "Σκαραβαίος" είναι ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου και όσο και αν δεν θέλουμε να το "αποχαιρετήσουμε", έφτασε η στιγμή, μιας και η Volkswagen ανακοίνωσε πως τερματίζει την παραγωγή του. Με αφορμή λοιπόν την απόφαση της εταιρείας παραγωγής και το γεγονός πως το συγκεκριμένο αμάξι λατρεύτηκε από εκατομμύρια ανθρώπους της λαϊκής τάξης σε όλο τον κόσμο, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα throwback στην ιστορία του.

Η ιδέα του «Σκαθαριού» ξεκίνησε πριν από περισσότερα από 80 χρόνια, με τρεις αρχικά προδιαγραφές για τους σχεδιαστές του: χώρος για τέσσερις, ανώτερη ταχύτητα 100 χιλιόμετρα την ώρα και μάξιμουμ κόστος 1.000 γερμανικά μάρκα (reichsmark, το νόμισμα που χρησιμοποιείτο στη Γερμανία από το 1924 έως τις 20 Ιουνίου του 1948, οπότε και στη Δυτική Γερμανία αντικαταστάθηκε από το deutsche mark). Λίγοι μάλιστα είναι αυτοί που γνωρίζουν πως εμπνευστής του Σκαθαριού ήταν ο ίδιος ο Χίτλερ και δημιουργός του ο Πόρσε, στη Ναζιστική Γερμανία του 1938.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσιεύμα του efsyn.gr τον Αύγουστο του 1938 τυπικά ξεκίνησε η παραγωγή του μοντέλου και τα πρώτα αντίτυπα εμφανίστηκαν στην αγορά στις αρχές του 1939, αλλά λόγω του Β' Παγκοσμίου Πολέμου δεν ήταν εφικτό να κατασκευαστούν. Μετά τον πόλεμο, το 1945, και με βρετανική βοήθεια οι Γερμανοί εργάτες μπόρεσαν να κατασκευάσουν 1.785 οχήματα και το εργοστάσιο λειτούργησε για πρώτη φορά σε σχεδόν κανονικούς ρυθμούς. Σύντομα, ο ρυθμός παραγωγής αυξήθηκε ραγδαία καθώς ήδη τον Μάρτιο του 1946 έφτασε τα 1.000 αντίτυπα τον μήνα και από τα 19.244 αντίτυπα συνολικά το 1948 έφτασε τα 46.146 αντίτυπα εν έτει 1949. Έως τα μέσα της δεκαετίας του 1950 είχε γίνει ήδη το νούμερο 1 σε πωλήσεις αυτοκίνητο στη Δυτική Γερμανία και το σύμβολο του οικονομικού θαύματος της μεταπολεμικής Δυτικής Γερμανίας.

Εξαγωγές έφεραν το «Σκαθάρι» στις ΗΠΑ, τη δεκαετία του 1950. Σύντομα, έγινε σύμβολο ποιότητας εκεί. Και εκεί εόρτασε τη ρετρό «μετενσάρκωσή» του, το 1998: το «Νέο Σκαθάρι (New Beattle)», με σχεδιαστικές αναφορές στο αρχικό. Αξίζει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως η διαφημιστική καμπάνια του 1959 στις ΗΠΑ -την εποχή των Mad Men- για την Volkswagen με τίτλο "Think Small" έχει βραβευθεί ως η καλύτερη του 20ου αιώνα.

Μέχρι το 1972, ο Σκαραβαίος είχε μετεξελιχθεί ως το πιο εμπορικό αυτοκίνητο όλων των εποχών. Αρκετά όμως χρόνια μετά, οι πωλήσεις σταδιακά άρχισαν να πέφτουν.

Στα χρόνια της πρωτοκαθεδρίας του υπήρξε ένα αυτοκίνητο με βαθιές ρίζες στην ποπ κουλτούρα και μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί σε εκατοντάδες -αν όχι περισσότερες- κινηματογραφικές ταινίες.

Όπως έγινε γνωστό, την περασμένη Τετάρτη βγήκε το τελευταίο αυτοκίνητο από τις εργοστασιακές μονάδες στην Πουέμπλα του Μεξικού και αναφερόμενος στο "τέλος εποχής" του αυτοκινήτου, ο πρόεδρος της Volkswagen of America, Scott Keogh δήλωσε: «Είναι αδύνατο να φανταστεί κανείς το πού θα ήταν η Volkswagen χωρίς το "Σκαθάρι"».

 

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X