ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Denim jumpsuit και μπαλαρίνες
 

Γιώργος Θεοφάνους: Το μεγάλο παράπονο του γνωστού μουσικοσυνθέτη

Για την μουσική, τις συνεργασίες του, το bullying αλλά και το μεγάλο του παράπονο μίλησε ο Γιώργος Θεοφάνους στο περιοδικό Life:

Έπειτα από τη μεγάλη επιτυχία που συνεχίζετε να έχετε στο «Φως» με τη Νατάσα Θεοδωρίδου ετοιμάζεστε να ανεβείτε Θεσσαλονίκη.

Πήγαμε πολύ καλά! Αρχίσαμε πρώτοι τις εμφανίσεις και θα σταματήσουμε τελευταίοι! Ετοιμαζόμαστε να ανέβουμε Θεσσαλονίκη αλλά θα ξεκινήσουμε και μια περιοδεία το καλοκαίρι σε θέατρα και μουσικές σκηνές. Καλώς εχόντων των πραγμάτων θα συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με τη Νατάσα Θεοδωρίδου και την επόμενη σεζόν γιατί ο κόσμος αγκάλιασε αυτή την ιδέα και μας έδειξε πως έχει ανάγκη από επικοινωνία. Ότι οι μικροί χώροι είναι αυτό που θέλει ο κόσμος και όχι τα τρελά σκηνικά, τα δέντρα και οι κλόουν που όλοι κάποια στιγμή βέβαια τα κάναμε και πήραμε μέρος σε αυτά. Πιστεύω ότι ο κόσμος που αποκαθήλωσε τα πάντα στην εποχή μας έχει αποκαθηλώσει και τους super stars και αυτό που παραμένει στο τέλος είναι το καλό τραγούδι και δεν εννοώ μόνο το δικό μου τραγούδι, προς Θεού! Εννοώ ένα πρόγραμμα με καλά τραγούδια.

Τα τραγούδι «Ραδιόφωνα» του Σάκη Ρουβά, του οποίου την σύνθεση έχετε γράψει, πώς δημιουργήθηκε;

Αυτό είναι μια σειρά από τραγούδια που ηχογραφούμε με το Σάκη Ρουβά τα τελευταία 2 χρόνια και στόχος είναι να βγάλουμε ένα άλμπουμ με 5 τραγούδια και κάποιες διασκευές από παλαιότερες συνεργασίες μας. Με το Σάκη κάναμε και τον Ηρακλή. Ήταν μια προσπάθεια για το παιδικό μιούζικαλ και θέατρο. Πέρασαν χιλιάδες παιδιά. Πρόκειται για μία παράσταση η οποία έγινε με μεγάλη μαεστρία από τον Απόλλωνα Παπαθεοχάρη αλλά και κυρίως από το Γιάννη Λιγνάδη. Ο Δημήτρης Λιγνάδης έχει την καλλιτεχνική επιμέλεια του χώρου ούτως ή άλλως αλλά ο Γιάννης ο αδερφός του που είναι και φιλόλογος έγραψε το κείμενο. Είναι εξαιρετικά μορφωμένος άνθρωπος. Το βλέπω και από τα παιδιά μου. Έχουν έρθει αρκετές φορές να δούνε την παράσταση και κάθε φορά όλο και κάτι παίρνουν, μαθαίνουν. Το κείμενο διαθέτει και αρχαιοελληνικά, περιέχει αποσυμβολισμούς μύθων. Αν μείνουμε στην επιφάνεια και δούμε ότι ο Σάκης βγαίνει με μια δερμάτινη προβιά και γκλίτερ στο σώμα τότε είμαστε άξιοι της τύχης μας. Είναι σαν να λέμε εντάξει ο Ηρακλής έκανε 12 άθλους. Ο Σάκης είναι τρομερά δουλευταράς, δεν κάθεται ποτέ και αναζητάει όλο καινούρια πράγματα! Έχει δικαίωμα ο καλλιτέχνης να αναζητάει καινούρια πράγματα.

Όταν γράφετε τραγούδια έχετε στο μυαλό σας τον καλλιτέχνη;

Κυρίως ναι! Αυτό μου συνέβαινε πάντα! Δεν έχω συρτάρι με τραγούδια. Μπορεί να έχω ιδέες αλλά προσπαθώ να γράφω καθημερινά. Αυτή ήταν και μια συμβουλή των δασκάλων μου. Εγώ κάθε μέρα το πρωί αφιερώνω μια ώρα μιάμιση ώρα στην σύνθεση! Μπορεί να μου βγει η Κόκκινη γραμμή μπορεί να μου βγει μόνο γραμμή μπορεί να μου βγει μόνο κόκκινη και να την πετάξω... μπορεί να μη μου βγει τίποτα. Αλλά αναγκάζω το μυαλό μου να μάθει να εργάζεται.

Άννα Βίσση, Σάκης Ρουβάς, Νατάσα Θεοδωρίδου, Δημήτρης Μητροπάνος, Πασχάλης Τερζής, Αντώνης Ρέμος και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες αποτελούν αντιπροσώπους μία σπουδαίας γενιάς τραγουδιστών. Από την νέα γενιά των τραγουδιστών υπάρχουν κάποια ονόματα που ξεχωρίζετε και πιστεύετε ότι θα γράψουν την δική τους σημαντική ιστορία στο τραγούδι;

Δεν μπορώ να κάνω πρόβλεψη! Είμαι από τους τυχερούς ανθρώπους που δούλεψα και με την προηγούμενη και την προπροηγούμενη γενιά και με τους επόμενους. Έχω συνεργαστεί με Νανά Μούσχουρη, Μαρινέλλα, Γιώργο Νταλάρα, Χαρούλα Αλεξίου, Γλυκερία, Πασχάλη Τερζή, Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Αντώνη Ρέμο, η Νατάσσα Θεοδωρίδου, Δάντη, Ευρυδίκη, Ρουβά... Όλοι αυτοί ξεχώρισαν γιατί εκτός από φωνή, σκηνική παρουσία, άστρο, ταλέντο, είχαν και έχουν ένα πολύ καλό ρεπερτόριο που άφησαν και θα αφήσουν πίσω τους. Και πάνω όλα, δούλευαν και δουλεύουν ασταμάτητα, για να γίνονται ακόμα καλύτεροι.

Το ίδιο θα λέγατε ότι συμβαίνει και με τους δημιουργούς των τραγουδιών;

Ναι αυτό συμβαίνει και με τους δημιουργούς. Ο Θεός σου δίνει ένα ταλέντο, αν δεν το δουλέψεις, δε μορφωθείς πάνω σε αυτό, δεν μπορείς να προχωρήσεις.

Λείπουν από τους νεότερους καλλιτέχνες, τα στοιχεία που ανέδειξαν όλες αυτές τις μεγάλες μουσικές προσωπικότητες;

Θα σας πώ ένα παράδειγμα. Εγώ σήμερα ήμουν στις 7:30 στο πρωί στο σπίτι της Μαρινέλλας, που είναι μια γυναίκα που τα έχει κάνει όλα. Όμως είναι εκεί να ξανακάνει πρόβα. Ακόμα, αυτοί οι άνθρωποι που έχουν κάνει τα πάντα στη ζωή τους και έχουν χορτάσει και επιλέγουν τα βήματά τους ένα προς ένα, όπως η Μαρινέλλα που ανέφερα, είναι εκεί και δουλεύουν. Ενώ αντίστοιχα κάποιος άλλος νεαρός τραγουδιστής μπορεί να με στήσει στο στούντιο και να έρθει μετά από μία ώρα γιατί έπινε καφέ. Εγώ που έχω δουλέψει και με τους παλαιότερους και τους καινούριους δεν έχει καμία σχέση η παλαιότερη γενιά με αυτή. Μου έχει τύχει τραγουδιστής καινούριος που την πρώτη μέρα μου μιλούσε στο πληθυντικό και αφού του έπαιξα το τραγούδι τη επόμενη μέρα ήρθε μου χτύπησε τον ώμο και μου είπε: «Τι κάνουμε Γιωργάρα!» και του είπα φύγε όπως είσαι! Όχι ότι θέλω σώνει και καλά να μου μιλάνε στον πληθυντικό αλλά είναι οι σεβασμός στον συνεργάτη σου.

Θα περιγράφατε τον εαυτό σας σαν εργασιομανή;

Πιστεύω ότι είμαι και εργασιομανής- είμαι στο σπίτι μου στο κρεβάτι μου στις 4 κάθε βράδυ. Δεν μπορεί να σταματήσει αυτή η μηχανή έτσι έχω μάθει. Θέλει εργατοώρες η δουλειά όπως οποιαδήποτε άλλη δουλειά! Δεν μιλάω μόνο για τους καλλιτέχνες! Οποιοσδήποτε έχει εργατοώρες στην πλάτη του θα πετύχει στον οποιοδήποτε τομέα, είτε είσαι ο Steve Jobs, είτε ένα επιστήμονας που δουλεύει τη γενετική, είτε μουσικός.

Τι ετοιμάζετε με τη Μαρινέλλα;

Ετοιμάζουμε μια παράσταση φέτος για το Ηρώδειο το φθινόπωρο και ένα ηχογράφημα στο οποίο θα συμμετέχει η Μαρινέλλα, ο Κώστας Μακεδόνας, ο Δήμος Αναστασιάδης. Πρόκειται για νέα τραγούδια, μελοποιημένη ποίηση μιας σπουδαίας ποιήτριας που έχουμε στην Κύπρο, της Κλάιρης Αγγελίδου που ήταν Υπουργός Πολιτισμού και Παιδείας, η οποία ήταν αγωνίστρια και από τους πρωτοπόρους της ΕΟΚΑ του 1955. Φέτος συμπληρώνονται 60 χρόνια μετά τον απελευθερωτικό αγώνα της Κύπρου από την Αγγλία. Ετοιμάζουμε όλο αυτό το μεγάλο βήμα και για την Ελλάδα και για την Κύπρο. Είναι πράγματα που η νέα γενιά όχι απλά δεν τα έχει ακούσει ούτε καν τα έχει διαβάσει σαν ιστορία. Εμένα επειδή οι γονείς μου ήταν και οι δύο στον αγώνα και έχω χάσει και συγγενείς ή φυλακίστηκαν ή τους καταδίωξαν οι Άγγλοι.Όλη αυτή η ιστορία είναι καιρός να μαθευτεί.

Το «Μουσικό Εργαστηράκι» λειτουργεί εδώ και 5 χρόνια. Βλέποντας πλέον την πορεία του, νιώθετε ότι έχετε καταφέρει τους στόχους για τους οποίους δημιουργήθηκε;

Φέτος είναι ο 5ος χρόνος λειτουργίας του και παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλοι οι επιχειρηματίες και οι επιχειρήσεις, πάμε πολύ καλά. Και οι συνεργάτες μου, και τα παιδιά και οι γονείς, σε Ελλάδα και Κύπρο (υπάρχει και εκεί ένα παράρτημα), είναι πολύ ευχαριστημένοι. Ετοιμάζω μια μεγάλη αλλαγή το Σεπτέμβριο. Γιατί έχω δουλέψει πολύ για αυτό, έχω περάσει δυσκολίες μικρός, τον πόλεμο του 1974, μέρες νηστικός και δεν με φοβίζει η δουλειά, η προσπάθεια. Μπορεί να «κατεβαίνουμε» συνεχώς ως χώρα αλλά εγώ δεν θα σταματήσω να προσπαθώ, δεν θα σταματήσω να ελπίζω και να κάνω όνειρα επειδή ένας Γερμανός, Γάλλος, Άγγλος ή Έλληνας πολιτικός αποφάσισε σήμερα αυτό και αύριο το άλλο.

Το «Music School» γιατί ήταν ένα σόου που είχε να κάνει με παιδιά και συνήθως τέτοια show, δέχονται αυστηρές κριτικές από κάποιους. Όταν σας έγινε η πρόταση, ήσασταν σκεπτικός στην αρχή;

Καθόλου. Ήμουν από τους ανθρώπους που επιμένω εδώ και χρόνια να γίνει ένα τηλεοπτικό προίόν το οποίο να έχει να κάνει με τα παιδιά. Πιστεύω ότι το Music School είναι ένα παιδικό προιόν το οποίο είναι αρκετά προστατευμένο. Από εκεί και πέρα οι γονείς είναι αυτοί που θα θέσουν τα όρια. Και τα 16 παιδάκια ήταν τρομερά αξιόλογα. Ο γονιός θα πρέπει να αποφασίσει αν θα πρέπει να σέρνει το παιδάκι αυτό από εκπομπή σε εκπομπή. Βλέπω τέτοια παραδείγματα για αυτό το λέω και διαφωνώ, δε μου αρέσει αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι. Ένας λόγος που ήταν μαγνητοσκοπημένη η εκπομπή ήταν για να μπορούμε να προστατέψουμε τα παιδιά. Γιατί ένα παιδί μπορεί να χάσει τα λόγια του, να στεναχωρηθεί, να βάλει τα κλάματα... και να έρθει σε δύσκολη θέση. Για αυτό κάναμε ότι μπορούσαμε για να τα προστατέψουμε.

Πώς ήταν η συνεργασία σας με τους υπόλοιπους συνεργάτες; Χαρήκατε όταν μάθατε ότι θα ήταν αυτά τα άτομα μαζί σας;

Ήταν μία αξιόλογη ομάδα. Από τον αρχισυντάκτη που είναι δάσκαλος σε μουσικό σχολείο και έχει εμπειρία σε παιδικές τηλεοπτικές εκπομπές μέχρι και την παραγωγό η οποία είναι παιδοψυχολόγος. Χάρηκα πολύ όταν στο τραπέζι της επιτροπής έπεσε το όνομα της Ευρυδίκης. Τη γνωρίζω πέρα από την προσωπική μας σχέση και σαν δασκάλα. Η Ευρυδίκη διδάσκει και στα πιο μεγάλα παιδιά στο «Μουσικό Εργαστηράκι» της Αθήνας. Ξέρω την αγάπη που έχει στα παιδιά, τη βλέπω και από το γιο μας αλλά και τον τρόπο και το πάθος που έχει για το τραγούδι. Η Demy ήταν τρομερά μεγάλη έκπληξη για εμένα γιατί πολλοί έπεσαν απάνω της να τη φάνε. Αλλά είναι σπουδαίο ταλέντο, σπουδαία εκπρόσωπος της γενιάς της, και δίκαια και χωρίς έπαρση, είναι ένα πολύ μορφωμένο παιδί, σπουδάζει Νομική. Προέρχεται από μια αξιόλογη οικογένεια και έχει πολύ μεγάλο σεβασμό. Όσο για τον Βαγγέλη Γερμανό δεν τον ήξερα. Αλλά πραγματικά μετά από τις πρώτες μέρες εντυπωσιάστηκα με την προσωπικότητα του και τις γνώσεις του. Είναι πλέον φίλος καλός.

Αν δεν ήσασταν στην μουσική βιομηχανία και κάποιο από τα παιδιά σας , σας έλεγε ότι θα ήθελε να λάβει μέρος σε ένα talent show όπως το «Music School», ποια θα ήταν η αντίδραση σας;

Αν είχε τέτοιο ταλέντο όπως αυτά τα παιδιά που πήραν μέρος βεβαίως και θα το έστελνα.

Γνωρίζουμε επίσης ότι είσαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος απέναντι σε θέματα που αφορούν στα παιδιά συμμετέχοντας μάλιστα σε καμπάνια του Συμβουλίου της Ευρώπης με την Έλενα Ράπτη. Που έγκειται αυτή σας η ευαισθησία;

Συμμετέχω στον Οργανισμό «Hope for Children». Ασχολούμαι με μια καμπάνια τα τελευταία τρία χρόνια για την αντιμετώπιση της σεξουαλική κακοποίηση. Η καμπάνια λέγεται «Ένα στα Πέντε». Αυτό σημαίνει ότι ένα παιδί στα 5 είναι σεξουαλικά κακοποιημένο. Βέβαια αυτό φτάνει στα αυτιά μας. Οι μετρήσεις οι πραγματικές είναι πολύ παραπάνω από 20%. Συμμετέχουν πολλοί άνθρωποι φιλανθρωπικά και όχι δήθεν. Κατεβαίνω και στην Κύπρο, πάω σε άλλες χώρες και με δικά μου έξοδα και το κάνω μέσα από την καρδιά μου.

Το θέμα του bullying και ειδικά του cyber bullying έρχεται συχνά στην επιφάνεια τον τελευταία καιρό. Έχετε ασχοληθεί και με αυτό το κομμάτι;

Ναι φυσικά και αρκετά ενεργά. Για παράδειγμα έχω κάνει την παραγωγή σε ένα τραγούδι hip-hop, που έφτιαξαν μαθητές διάφορων σχολείων για το bullying. Πρόσφατα συμμετείχα και σε μια ημερίδα που κάναμε μαζί με το Nickelodeon. Είναι τόσο εύκολο για κάποιον που έχει παιδιά να καταλάβει ότι πρέπει να προστατεύουμε τα παιδιά μας από όλα. Είτε πηγαίνουν στο καλύτερο ιδιωτικό είτε πηγαίνουν στο καλύτερο δημόσιο. Δεν έχει καμία διαφορά απολύτως. Το Cyber Abuse είναι πολύ πιο επικίνδυνο. Οι τελευταίες μετρήσεις που διάβασα ήταν ότι 70% των γονιών δεν ξέρουμε καν σε ποια site μπαίνουν τα παιδιά μας ή αν τους έχει στείλει κάποιος ένα μήνυμα για τον συναντήσουν κάπου ή να του στείλουν φωτογραφίες τα παιδιά με το τάδε ρούχο ή χωρίς ρούχο. Είμαστε βαθιά νυχτωμένοι. Αν δεν αποφασίσουμε να σηκωθούμε από τον καναπέ και να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας θα μας αξίζει το χειρότερο και μας αξίζει το καλύτερο.

Μια συμβουλή που δίνετε στα παιδιά στο «Μουσικό Εργαστηράκι» αλλά και στα δικά σας τα παιδιά;

Να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό! Το λέω και στο μεγάλο μου γιο που έχει και εξετάσεις αυτές τις μέρες στο Πανεπιστήμιο.

Παρακολουθείτε τις πολιτικές εξελίξεις;

Δεν ψηφίζω δυστυχώς ούτε εδώ ούτε στην Κύπρο και λέω δυστυχώς γιατί έχω κάποιους λόγους που δεν ψηφίζω. Δεν έχω υπηκοότητα ελληνική αλλά ζω 25 χρόνια στην Ελλάδα. Παρακολουθώ καθημερινά τις πολιτικές εξελίξεις και μου έχουν προτείνει και πολλές φορές να συμμετέχω σε πολιτικά σχήματα. Δεν με αφορά καθόλου αυτό το πράγμα το βρίσκω τόσο μακριά από εμένα που νομίζω ότι θα τα κάνω μπάχαλο. Θα σηκωθώ και θα φύγω το ίδιο απόγευμα.

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X