ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: Φούξια σατέν πουκάμισο, denim φούστα και sneakers
 

Black Friday, τώρα και στην Κύπρο

«Αμερικανοποιείται» και η Κύπρος στον τομέα της λιανικής αγοράς, διότι το φαινόμενο των μεγάλων προσφορών και εκπτώσεων λόγω της επονομαζόμενης Black Friday αναμένεται να εφαρμοστεί την προσεχή Παρασκευή σε τουλάχιστον τρεις αλυσίδες καταστημάτων που πωλούν ηλεκτρονικά είδη. Ο λόγος για τα καταστήματα Bionic, Public και Aeliotis, που έχουν προετοιμάσει προσφορές για πολλά ηλεκτρονικά είδη, προσφέροντας ελκυστικές τιμές σε επιλεγμένα προϊόντα, κάτω από αυτές που μπορεί να τα βρει ο καταναλωτής όλες τις άλλες ημέρες του χρόνου. Οι διαφημιστικές εκστρατείες ξεκίνησαν από την αρχή της εβδομάδας, με δύο από αυτές τις εταιρείες να έχουν δημιουργήσει ιστοσελίδες με χρονόμετρα τα οποία μετρούν αντίστροφα μέχρι να φτάσει η ώρα που θα ανοίξουν τα καταστήματα το πρωί της Παρασκευής. Μέχρι να φτάσει η κρίσιμη μέρα, ενδεχομένως να ξεπεταχτούν και άλλα καταστήματα που θα υιοθετήσουν το θεσμό.

Μιλώντας στην «Κ» ο υπεύθυνος του Digital Marketing της Bionic Δημήτρης Πανίδης, ανέφερε πως είναι η τέταρτη χρονιά που θα εφαρμόσει η εταιρεία στρατηγική Black Friday. Ερωτηθείς σχετικά με το πώς εφαρμόστηκε πρώτη φορά, είπε πως «άρχισε μετά από πρωτοβουλία του διευθυντή του καταστήματος της Λεμεσού το 2012 και τα επόμενα χρόνια επεκτάθηκε και στα υπόλοιπα καταστήματα της Λευκωσίας και της Πάφου». Όσον αφορά τις πωλήσεις της συγκεκριμένης ημέρας, ο κ. Πανίδης τόνισε πως «εκτοξεύονται», φτάνοντας εύκολα πάνω από τις διπλάσιες που θα επιτυγχάνονταν μια συνηθισμένη Παρασκευή. Αναφορικά με τα προϊόντα που θα διατίθενται, είπε ότι «έχει δημοσιευτεί κατάλογος με προϊόντα στην ιστοσελίδα του καταστήματος, ενώ θα υπάρχουν και προϊόντα εκτός καταλόγου που θα έχουν προσφορές».

Κάλεσμα και σε άλλους

Από φέτος άρχισαν σχετική διαφημιστική καμπάνια και τα καταστήματα τεχνολογίας Public. Σύμφωνα με την εταιρεία, «αυτή η πρωτοβουλία είναι συνέχεια της στρατηγικής για δράσεις με έμφαση στην οικονομία. Προσθέτει πως είναι σε συνέχεια της προσπάθειας της εταιρείας για την προσφορά της μεγαλύτερης ποικιλίας προϊόντων και υπηρεσιών που δίνουν βαρύτητα στην οικονομία προς όφελος των πελατών. Όπως σημειώνεται στην ιστοσελίδα της αλυσίδας Public, «οι πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να βρουν επιλεγμένα επώνυμα, ποιοτικά προιόντα, σε ακόμα χαμηλότερες τιμές σε μια κίνηση που αναμένεται να τονώσει την κυπριακή αγορά λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα». Τέλος, η εταιρεία καλεί όλους τους λιανέμπορους ανεξαρτήτως κλάδου να συμμετάσχουν στο θεσμό Black Friday.

Νέος παίχτης στο θεσμό Black Friday είναι και τα καταστήματα Aeliotis. Μιλώντας στην «Κ» εκπρόσωπος της εταιρείας, υπογράμμισε πως είναι η πρώτη χρονιά που θα εφαρμοστεί, καθώς επίσης και ότι οι προσφορές έχουν βγει για καθορισμένα δημοφιλή προϊόντα. Ο λόγος που προχώρησε η εταιρεία σε αυτή την ενέργεια, ανέφερε, είναι για να ανέβουν οι πωλήσεις, αν και παραδέχθηκε ότι δεν αναμένει να εκτοξευθούν οι πωλήσεις. Αναλύοντας τους λόγους, ο εκπρόσωπος της εταιρείας είπε ότι ενδεχομένως οι καταναλωτές να κρατήσουν χρήματα για να κάνουν τις αγορές τους τα Χριστούγεννα.

Τι είναι η «Black Friday»

Για εκατομμύρια ανθρώπους, η «Μαύρη Παρασκευή» είναι η αρχή στα ψώνια των Χριστουγέννων. Αναφέρεται στην Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών και είναι ένα από τα σημαντικότερα εμπορικά συμβάντα του έτους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σημειώνεται πως δύναται να πέσει οπουδήποτε μεταξύ 23 Νοεμβρίου και 29. Αν και δεν αναγνωρίζεται ως επίσημη αργία στις ΗΠΑ, πολλοί εργαζόμενοι έχουν ρεπό, εκτός βέβαια από όσους εργάζονται στον τομέα της λιανικής. Το φαινόμενο αυτό, όμως, είχε πάρει παγκόσμιες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια, με την Κύπρο δειλά δειλά να ακολουθεί την τάση.

Ο όρος «Black Friday» επινοήθηκε τη δεκαετία του 1932 για τον εορτασμό της έναρξης στην εμπορική περίοδο των Χριστουγέννων. Πίσω στην εποχή όταν τα λογιστικά βιβλία γίνονταν στο χέρι, το κόκκινο μελάνι έδειχνε απώλεια στα λογιστικά, ενώ το μαύρο μελάνι σήμαινε κέρδος. Ήταν δηλαδή η μέρα που οι εταιρείες και τα καταστήματα έκαναν πολύ καλές δουλειές, γεμίζοντας τα λογιστικά τους βιβλία μαύρο χρώμα.

Γιατί έχει γίνει τόσο δημοφιλής;

Καθώς οι έμποροι άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι θα μπορούσαν να αντλήσουν μεγάλα πλήθη με την έκπτωση των τιμών, η «Μαύρη Παρασκευή» έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις εκείνες της τελευταίας στιγμής των Χριστουγέννων. Ορισμένοι έμποροι λιανικής βάζουν τα προϊόντα τους προς πώληση το πρωί της ημέρας των Ευχαριστιών, ή αποστέλλουν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο απευθείας στους καταναλωτές ημέρες, ή και εβδομάδες πριν. Τα πιο δημοφιλή αντικείμενα είναι τα ηλεκτρονικά είδη και παιχνίδια, καθώς αυτά φέρουν και τις πιο δραστικά μειωμένες τιμές. Ωστόσο, εκπτώσεις μπορεί να προκύψουν για τα πάντα, από έπιπλα, είδη σπιτιού, μέχρι ενδύματα.

Η «Μαύρη Παρασκευή» είναι μια κουραστική μέρα, με πολλά καταστήματα λιανικής να ανοίγουν στις πέντε ή ακόμη και νωρίτερα, με ορδές ανθρώπων να περιμένουν με αγωνία απ΄έξω. Βέβαια, εκτός από τις εκπτώσεις της, η «Μαύρη Παρασκευή» έχει γίνει δημοφιλής και για κάποιους άλλους λόγους όπως την πρωτοφανή βία που συχνά καταγράφεται αυτή τη μέρα. Άνθρωποι έχουν ποδοπατηθεί, ξεσπούν καυγάδες έξω από τα καταστήματα, αλλά και εντός αυτών για την διεκδίκηση των προϊόντων. Στην Κύπρο πάντως δεν έχουν παρατηρηθεί τέτοια φαινόμενα.

Υπάρχει βέβαια και η αντίθετη άποψη σε σχέση με το θεσμό που λέει ότι ασκείται ακόμα περισσότερη πίεση σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ενδεχομένως έχουν ήδη πρόβλημα στις πωλήσεις τους από την τεράστια προσφορά προϊόντων από τα καταστήματα τύπου αλυσίδας. Από την άλλη, με μία τέτοια προσέγγιση των υπερπροσφορών, δημιουργείται ενδιαφέρον για προϊόντα που επί της ουσίας μπορεί να μην υπήρξε μείωση τιμής αλλά και να προβάλλονται προϊόντα για τα οποία δεν υπάρχει αρκετή απήχηση, ούτως ή άλλως. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες και χρησιμοποιούνται ευρέως τα λεγόμενα προϊόντα loss leaders. Πρόκειται για προϊόντα που οι τιμές τους είναι τόσο χαμηλά, που το κατάστημα δεν πραγματοποιεί κέρδος αλλά έχουν ως στόχο απλά να προσελκύσουν αγοραστές στο κατάστημα.

Όπως και να έχει, η διαφημιστική στρατηγική που ακολουθείται στη μέρα «Black Friday», έχει αναμφισβήτητα επιτυχία – τουλάχιστον στη χώρα που άρχισε – με παρόμοια δείγματα σε επιχειρήσεις που την εφάρμοσαν στην Κύπρο τα προηγούμενα χρόνια.

Πηγή: Η Καθημερινή

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση