ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Πολυξένη Σάββα: ''Oι σπουδές είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μας''


Αποτελεί απόδειξη πως το ταλέντο και η ιδιαίτερη άποψη για την τέχνη βρίσκουν πάντα χώρο έκφρασης και έχουν λόγο ύπαρξης στα καλλιτεχνικά δρώμενα. Η Πολυξένη Σάββα μάς μιλά για τα επόμενά της τηλεοπτικά και θεατρικά σχέδια.

Συνέντευξη στον Παύλο Χατζηλοΐζου για το περιοδικό Τηλεώρες 

Πού σε βρίσκουμε αυτήν την περίοδο επαγγελματικά;
Αρχίζω πρόβες για την παράσταση «Με το ίδιο μέτρο» που θα ανέβει από το Φανταστικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Μαγδαλένας Ζήρα, και είμαι πάρα πολύ ενθουσιασμένη! Η πρεμιέρα της παράστασης θα γίνει στα τέλη Οκτωβρίου ή στις αρχές Νοεμβρίου.

Πέρα από το θέατρο, τι ετοιμάζεις στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο;
Φέτος το καλοκαίρι συμμετείχα σε μια ταινία μεγάλου μήκους, τα γυρίσματα της οποίας ολοκληρώθηκαν πριν ένα μήνα. Τηλεοπτικά, θα εμφανιστώ ως γκεστ στο πρώτο επεισόδιο της «Οργής», της νέας σειράς που θα προβάλει ο ΑΝΤ1, ενώ συζητώ προτάσεις για την τηλεόραση, αλλά δεν μπορώ να πω περισσότερα!

Ως ηθοποιός που έχεις συμμετάσχει σε επιτυχημένες παραγωγές στην τηλεόραση, πώς κρίνεις το επίπεδο των τηλεοπτικών παραγωγών;
Πιστεύω ότι υπάρχει πάρα πολύ υψηλό επίπεδο όσον αφορά τις τηλεοπτικές παραγωγές, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Είχα την τύχη να βρεθώ σε πάρα πολύ καλές δουλειές ως προς την παραγωγή κσι θεωρώ ότι όσο περνάει ο καιρός τα πράγματα βελτιώνονται, εάν συγκρίνω με την εποχή που άρχισα να δουλεύω στον χώρο του θεάτρου και της τηλεόρασης. Βλέπω να υπάρχει μόνο ανοδική πορεία.

Θεωρείς ότι τα ριάλιτι παιχνίδια έχουν επηρεάσει τη μυθοπλασία στην τηλεόραση; Αν ναι, πώς;
Δεν θεωρώ ότι μια τηλεοπτική σειρά σχετίζεται άμεσα με ένα ριάλιτι. Αν μιλάμε για νούμερα τηλεθέασης και για τις προτιμήσεις των τηλεθεατών, πιστεύω ότι υπάρχουν πολλές επιλογές για όλα τα γούστα. Ο κόσμος πλέον ξέρει σε ποια κατηγορία ανήκει το κάθε πρόγραμμα που παρακολουθεί, είτε αυτό είναι ριάλιτι είτε κωμική σειρά είτε δραματική. Επομένως, οι τηλεθεατές μπορούν πολύ εύκολα να διαλέξουν από μια μεγάλη γκάμα επιλογών. Από την άλλη, έχουμε δει και κωμικές σειρές να κάνουν αναφορές στα ριάλιτι παιχνίδια.

Με ποια κριτήρια επιλέγεις να συμμετάσχεις σε μια δουλειά;
Για μένα, το βασικότερο κριτήριο είναι το κείμενο και ο ρόλος που μού προτείνεται να υποδυθώ. Ένα άλλο σημαντικό κριτήριο είναι και οι συντελεστές μιας δουλειάς. Για παράδειγμα, έχω δουλέψει μαζί με τον Λώρη Λοϊζίδη, του οποίου το όνομα αποτελεί εγγύηση για το επίπεδο της παραγωγής και δημιουργεί ασφάλεια στον ηθοποιό. Ασφαλώς, εγγύηση αποτελούν και ονόματα όπως του Κωνσταντίνου Οδυσσέως και του Σταύρου Ποταμάρη. Τέτοια ονόματα σε προϊδεάζουν για παραγωγές υψηλής ποιότητας σε αισθητικό και τεχνικό επίπεδο.

Τα νούμερα τηλεθέασης είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει τη δουλειά σου ή είναι κάτι που δεν σε αφορά ως ηθοποιό;
Ενημερώνομαι για τα νούμερα αλλά δεν ασχολούμαι περαιτέρω με αυτά γιατί δεν με επηρεάζουν. Ως ηθοποιό με ενδιαφέρει περισσότερο η προσωπική μου δουλειά. Όσο αυξάνονται τα νούμερα, αυξάνεται και η ευθύνη μας για τη δουλειά που κάνουμε. Αν εμείς εργαζόμαστε με ειλικρίνεια και πειθαρχία στο επάγγελμά μας, τότε ο κόσμος το αναγνωρίζει και το επιβραβεύει.

Πόσο εύκολο είναι για έναν ηθοποιό που βρίσκεται στο ξεκίνημά του να συναντήσει ευκαιρίες και να καταφέρει να καθιερωθεί στον χώρο; Πιστεύεις ότι υπάρχουν «κυκλώματα» στην υποκριτική;
Δεν νομίζω ότι υπάρχουν κυκλώματα με την έννοια που το θέτεις. Υπάρχουν άτομα με σημαντική πορεία στον χώρο και μπορούν να έχουν προτεραιότητα για να συμμετάσχουν σε μια δουλειά. Η αγορά της Κύπρου είναι πολύ μικρή σε σχέση με άλλες αγορές, κάτι που ευνοεί τη δημιουργία υποομάδων στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Τα τελευταία χρόνια βλέπω στις διανομές αρκετών σειρών αρκετά νέα παιδιά που τελείωσαν πρόσφατα τις σπουδές τους κι αυτό είναι παρήγορο. Όταν κάποιος είναι καλός στη δουλειά του και αγαπά αυτό που κάνει, θα υπάρξει στον χώρο με τον έναν ή τον άλλο τρόπο!

Άρα, θεωρείς ότι υπάρχει θέση στην υποκριτική ακόμα και για άτομα που δεν έχουν σπουδάσει το αντικείμενο ώστε να δείξουν τις δυνατότητές τους στο πλαίσιο μιας τηλεοπτικής σειράς;
Αν κάποιος είναι εξαιρετικό ταλέντο, μπορεί να τού δοθεί η ευκαιρία να δημιουργήσει κάτι και να δείξει τις δυνατότητές του. Ωστόσο, κατά τη γνώμη μου οι σπουδές είναι αναπόσπαστο κομμάτι του αντικειμένου της δουλειάς μας, επειδή σού δίνουν τα εφόδια και τον «οπλισμό» για να αντεπεξέλθεις στις απαιτήσεις του επαγγέλματος.

Ως τηλεθεάτρια υπάρχει κάποιο πρόγραμμα που αισθάνεσαι ότι απουσιάζει από την τηλεόραση;
Προσωπικά, αισθάνομαι καλυμμένη όσον αφορά τα τηλεοπτικά μου γούστα!

Έχεις βιώσει τον ανταγωνισμό στον χώρο της υποκριτικής; Έχεις περάσει αλώβητη από αυτόν ή δεν έχεις διαπιστώσει την ύπαρξή του;
Γενικότερα, ένας ηθοποιός μπορεί να βρεθεί στο στόχαστρο του ανταγωνισμού χωρίς να το καταλάβει. Προσωπικά, νιώθω πολύ τυχερή που βρέθηκα σε δουλειές όπου έζησα ωραίες εμπειρίες και συνεργάστηκα με ανθρώπους που είναι καλοί μου φίλοι, σχεδόν οικογένειά μου. Δεδομένης της φύσης της δουλειάς μας, αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σπάνια. Έχω υπάρξει σε δουλειά με πολλές γυναίκες και έχω περάσει υπέροχα γιατί δεν υπήρχε ανταγωνισμός, κάτι που δεν συνηθίζεται σε ομάδες που απαρτίζονται μόνο από γυναίκες.

Πιστεύεις ότι το θέατρο καταξιώνει τον ηθοποιό, σε αντίθεση με την τηλεόραση;
Πιστεύω ότι ο ηθοποιός καταξιώνεται μέσα από τη δουλειά του σε οποιοδήποτε πεδίο βρίσκεται. Δεν θεωρώ ότι η καταξίωσή του είναι μονόπλευρη. Ένας ηθοποιός που επιλέγει να συμμετέχει σε παραγωγές στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο καταβάλλει την ίδια προσπάθεια σε όλα για να καταξιωθεί συνολικά.


Note
Η Πολυξένη Σάββα γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτη της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, έχοντας εξασφαλίσει υποτροφία από το ΙΚΥ. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές παραστάσεις του ΘΟΚ και άλλων θεατρικών σχημάτων («Σαμία», «Λωξάντρα») καθώς επίσης σε τηλεοπτικές σειρές («Πέτρινο Ποτάμι», «Πρώτη Σταγόνα») και σε κινηματογραφικές ταινίες. Επίσης, αγαπά πολύ το παγωτό γιαούρτι με μύρτιλο και τα μακαρόνια με κιμά.


Tags: Πολυξένη Σάββα, συνέντευξη, ηθοποιός, τηλεόραση, θέατρο