MUST ΕΠΟΨΗ

Το κίνημα της Ονασαγόρου


Το κίνημα της Ονασαγόρου

Το μεγαλύτερό μας πρόβλημα αυτή τη στιγμή δεν είναι οι μειώσεις €200 που φέρνει η Τρόικα στον μέσο υπάλληλο του δημοσίου. Ούτε η διάθεσή μας έπεσε επειδή έβαλαν 1% πάνω στον ΦΠΑ και 7 σεντ στο λίτρο των καυσίμων. Το μεγαλύτερό μας πρόβλημα ως κοινωνία και ως ψυχολογία είναι η κατάρρευση των μύθων πάνω στους οποίους κτίσαμε την όμορφη ζωή μας. Η κατάρρευση των στεγανών και των σταθερών που λέγαμε πως αυτά δεν κουνιούνται με τίποτα. Τελικά όμως όλα κουνιούνται, και βυθίζονται σαν τον αβύθιστο Τιτανικό.

Μύθος πρώτος: Στην Κύπρο όποιος και να είναι πρόεδρος δεν αλλάζει κάτι. Το ποσό αλλάζει όταν έχεις τους λάθος ανθρώπους στη λάθος θέση, τη λάθος στιγμή. Tο έχουμε ζήσει, το έχουμε καταλάβει, έχουν γραφτεί τόσα πολλά, δεν θα επεκταθώ περισσότερο μόνο και μόνο για να μην χαλαστώ.

Μύθος δεύτερος: Οι τράπεζες στην Κύπρο είναι υγιείς οργανισμοί που διοικούνται από σοβαρούς τραπεζίτες. Αυτός είναι ένας μύθος που κτίστηκε με κόπους και μόχθους αλλά και πολλά λεφτά στη διαφήμιση και τις δημόσιες σχέσεις τα τελευταία δέκα χρόνια, ειδικά μετά τις μαλακίες που έκαναν οι ίδιες τράπεζες, οι ίδιοι τραπεζίτες στις αρχές του 2000μ.Χ. στη χρηματιστηριακή φούσκα. Από τότε έπρεπε να μαθαίναμε και να προσέχαμε.

Μύθος τρίτος: Στο κυπριακό δημόσιο είσαι εξασφαλισμένος. Όχι πως αυτός ο μύθος έχει καταρρεύσει εντελώς αλλά τώρα με τα νέα ωράρια, την κατάργηση της ΑΤΑ (ελπίζω να μην μασά κανείς το κουτόχορτο Χριστόφια περί μη κατάργησης) και τις έκτακτες εισφορές, ο μύθος του «τσιμέντου» που κτίστηκε μετά το ’74, δείχνει πως όταν δεν πάνε τα πράγματα καλά, δεν πάνε για όλους.

Μύθος τέταρτος: Στην Κύπρο αν θες να κάνεις τη δουλειά σου, διαφήμισε στην τηλεόραση. Βλέποντας τα αποτελέσματα της Nielsen για τη βδομάδα 3/12-9/12 με πιάνει μια ανατριχίλα. ΑΝΤ1, Sigma, ΡΙΚ και Mega τσακώνονταν για τη δεύτερη θέση μεταξύ του 15.7% έως το 16.6%, και την πρώτη θέση έχουν σχεδόν μόνιμα τα «άλλα». «Άλλα» είναι τα κανάλια που βλέπουν οι πιο δυναμικές ηλικίες κι αυτές με την ψηλή αγοραστική δύναμη, δηλαδή δορυφορικά, καλωδιακά, θεματικά κ.λπ. Αυτό μας φέρνει και στον μύθο που κάποιοι εντέχνως καλλιεργούν τα τελευταία δύο χρόνια…

Μύθος πέμπτος: Ο κόσμος δεν διαβάζει πλέον περιοδικά. Αυτό που κάνουν τα περιοδικά και δεν κάνουν τα άλλα ΜΜΕ τα τελευταία χρόνια, είναι πως προσαρμόζονται πιο γρήγορα στο νέο lifestyle. Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να βρείτε το must και το περιεχόμενό του όπου εσείς το γουστάρετε καλύτερα. Στο έντυπο, στο ipad, στο κινητό σας, στο Facebook, στο Twitter, στον υπολογιστή σας. Ξέρετε κάποιο άλλο μέσο που να προσαρμόστηκε σε τέτοιο βαθμό;

Μύθος έκτος: Μπαίνουμε στην κρίση και δεν θα βγούμε ποτέ. Τους τύπους που μας έπρηζαν πριν τρία χρόνια πως δεν θα μας κτυπήσει ποτέ εμάς η κρίση, αυτούς πρέπει τώρα να αποφεύγετε στις παρέες του κρασιού. Γιατί αν πιουν και κανένα παραπάνω μπορεί να ψάχνετε σχοινί να κρεμαστείτε από τις πεσιμιστικές μπούρδες που θα σας αμολήσουν. Όχι πως τα πράγματα δεν είναι σοβαρά, όχι πως δεν υπάρχει πόνος, ανεργία και απόγνωση. Αλλά…

Η μαγική λέξη λέγεται «start ups». Ελληνιστί, «νέα επιχειρηματικότητα». Τώρα που τα λεφτά του μπαμπά, του γκόμενου, των ενοικίων πάνε να λείψουν, τώρα αναγκαζόμαστε όλοι να πάρουμε τη ζωή πιο σοβαρά. Νέες ιδέες άρχισαν ήδη να ξεπροβάλλουν από το πουθενά, νέα κουλτούρα αναγεννησιακή είναι στον ορίζοντα ως το «κίνημα της Ονασαγόρου». Μικρά μπάτζετ, πολλή αγάπη και ατελείωτες ώρες ξοδεύονται σε αποτυχίες, οι οποίες με επιμονή θα γίνουν επιτυχίες. Μικρότερα σπίτια σχεδιάζονται, μικρότερα μαγαζιά, μικρότερες χρεώσεις, πιο ποιοτικές προσεγγίσεις. Στο νέο αυτό lifestyle δεν μετρά πολύ πόσα κοστίζει η τσάντα σου αλλά τι κινητό έχει μέσα, δεν μετρά να έχεις Facebook αλλά να τρέχεις Ιnstragram, δεν μετρά να έχεις ipad αλλά τι κατέβασες στο newsstand, δεν μετρά αν το έκανες αλλά πού το έκανες. Στο νέο lifestyle δεν μετρά πόσο την έχεις την BMW αλλά αν είναι diesel, δεν μετρά αν έφαγες σούσι στο Nobu αλλά αν κτύπησες ένα pret a manger. Στο νέο lifestyle δεν μετρά αν έκαμες το στήθος όμορφο στον γιατρό, αν κωλώνεις να βγαίνεις χωρίς σουτιέν. Αυτό είναι το νέο lifestyle, αυθόρμητο, χαβαλετζίδικο, ζει τη στιγμή λες και δεν θα υπάρξει άλλη, είναι λιγότερο posh, περισσότερο γνήσια σέξι και απενοχοποιημενο, με πολύ tech όχι απλά για πόζα αλλά με apps. Τα tech gadgets είναι η νέα Louis Vuitton, τα street parties είναι το νέο clubbing, το mix&match είναι το νέο catwalk, το Βερολίνο είναι το νέο Λονδίνο, ο πλαστικός είναι ο νέος designer. Ένα νέο lifestyle γεννιέται, το κίνημα της Ονασαγόρου, η επιστροφή στις ρίζες με περισσότερο στυλ, λιγότερα λεφτά, μεγάλες ιδέες και άγνοια κινδύνου. Το σύνθημα του must γίνεται επίκαιρο όσο ποτέ: Ο κόσμος αλλάζει, εσείς;

Δημήτρης Λοττίδης
demetris@sppmedia.com
Twitter: @dlottides


Tags: must έποψη, εκδότης, Ονασαγόρου, Δημήτρης Λοττίδης

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)