MUST ΕΠΟΨΗ

Millennials, αυτοί οι άγνωστοι


Millennials, αυτοί οι άγνωστοι

Στην καριέρα μου στα μίντια, αλλά και γενικότερα στη ζωή μου απ’ όταν ήμουν φοιτητής της Νομικής στην Αθήνα μέχρι και σήμερα, έζησα δύο εποχές «lifestyle». Η πρώτη ήταν στις αρχές της δεκαετίας του ’90, με τον Κωστόπουλο και τον Τερζόπουλο να οδηγούν μέσω των περιοδικών την Ελλάδα το «lifestyle» του βλαχομπαρόκ ΠΑΣΟΚ. Τότε εμφανίστηκαν τα πρώτα top models, οι πρώτες σταρ της τηλεόρασης, η Βάνα Μπάρμπα ως σεξοβόμβα, ο ΛΕΠΑ και τα μπουζούκια ως καθημερινότητα, το street γράψιμο των editorials, τα πολλά και καλά μουσικά ραδιόφωνα, η Μύκονος του Super Paradise, οι βίζιτες και τα πρώτα λεφτά στη μεσαία και αγροτική τάξη, οι οποίες ήθελαν να γίνουν πλέον άρχουσες. Την ίδια ώρα η Κύπρος, αν και επηρεαζόταν από την ελληνική μπουρζουαζία, ζούσε σε μια άλλη εποχή. Έφευγε ο Βασιλείου και ερχόταν ο Κληρίδης, οι πρώτοι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί έκαναν την εμφάνισή τους, οι κοσμικές στήλες του Περιοδικού και των Σελίδων φιλοξενούσαν τις δεξιώσεις του κυρίου Πρέσβη, ενώ άρχισαν να πουλούν σαν τρελά τα θέματα σεξ και οι ψαλιδισμένες φωτογραφίες των σταρ από τα ελληνικά περιοδικά. Ήταν η πρώτη εμφάνιση του νέου μεταπολεμικού κυπριακού «lifestyle», όπου η αστική τάξη της Λευκωσίας και της Λεμεσού σταμάτησε να σνομπάρει την Αθήνα και άρχισε να υιοθετεί την κουλτούρα της παγιέτας, του μπουζουκιού και της πισίνας.

Προσεγγίζοντας το 2000, η Κύπρος άρχισε να «ευθυγραμμίζεται» με την Ελλάδα. Χρηματιστήριο, περιοδικά, μπαράκια, εξοχικά στον Πρωταρά, η μεσαία τάξη έφερε στο σπίτι της Φιλιππινέζα, ο κόσμος μετά από δεκαετίες καταπίεσης και αποταμιεύσεων ελέω πολέμου άρχισε να χαμογελά και να ζει χωρίς αύριο. Η μόδα, την ίδια ώρα, ξεκίνησε να αλλάζει τις Κύπριες, ομόρφυναν, άρχισαν από μικρές να προσέχουν τον εαυτό τους, έμαθαν τρόπους καλής συμπεριφοράς, έμαθαν να πίνουν βότκα και κοκτέιλ και να ταξιδεύουν στην Αθήνα δύο φορές τον χρόνο. Κάποιες καταπιεσμένες έδιωξαν τους άντρες που ξενοπηδούσαν και βρήκαν νέα ζωή, ή τουλάχιστον άρχισαν να πληρώνουν τον μαλάκα με το ίδιο νόμισμα. Στα ’00s οι Κύπριοι ανακάλυψαν ξανά την Ελλάδα, άρχισαν και πάλι να την αγαπούν και, όπως συμβαίνει πάντα, να τη μυθοποιούν. Πάντα, όμως, μετά την υπερβολή, έρχεται η διόρθωση. Αυτό έγινε μετά το «μαζί τα φάγαμε», αλλά και το φτύσιμο που μας έκανε ο πατριώτης Σαμαράς, που μαζί με τον Βγενόπουλο μάς οδήγησαν μόνους και πάλι στον όλεθρο του ’13. Αυτά, ωστόσο, είναι παρελθόν κι επειδή η μνήμη μας είναι κάτι λιγότερο από του χρυσόψαρου, σήμερα στη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τον Κάππαρη και το λιμανάκι Λεμεσού ζούμε το ξεκίνημα του νέου κύκλου του lifestyle της νεότερης ιστορίας μας.

Νιώθω πως αυτός ο νέος κύκλος είναι πιο ώριμος και περισσότερο ποιοτικός αυτή τη φορά. Λιγότερες υπερβολές, περισσότερη ουσία και χαρούμενα πρόσωπα, με μπροστάρηδες τους millennials, τα παιδιά που γεννήθηκαν μετά το 1990 και ενηλικιώθηκαν στον νέο αιώνα. Οι millenials τα θέλουν όλα και τα απαιτούν αμέσως, θέλουν όμως διαφορετικά πράγματα από τους παλαιότερους σαν εμάς. Δεν τρελαίνονται για Porsche και old fashion glam όσο για 4Κ τηλεόραση και iPhoneΧ. Δεν βλέπουν κυπριακή τηλεόραση, αλλά Netflix και amazon prime. Ψωνίζουν τσάντες από ακριβά καταστήματα, ντύνονται όμως και από φτηνά high street. Δεν τους ενδιαφέρει η ιδιωτικότητα, άσχετα με το τι νομίζουμε εμείς, κλείνουν τα ταξίδια τους από το κινητό και ψωνίζουν απ’ όπου βρουν. Γενικά, δεν έχουν κανένα loyalty για οτιδήποτε και οποιονδήποτε, εκτός από το οικοσύστημα του κινητού τους. Η διασκέδασή τους είναι στα beach bars και στις εκδρομές στο δάσος της Πάφου, ενώ κάποιοι από αυτούς δεν πήγαν ποτέ περίπτερο, αλλά είναι τακτικοί στον Ζορπά. Οι Κύπριοι millennials επηρεάζουν, παρ’ όλα αυτά, τους μεγαλύτερους.

Το νέο lifestyle, λοιπόν, επιτάσσει φροντίδα στο περιβάλλον, αυστηρά ωράρια εργασίας (η καριέρα δεν είναι προτεραιότητα), σέξι ρούχα, καλή συμπεριφορά και value for money σε όλα. Το νέο lifestyle έχει άποψη, είναι καχύποπτο στο trendy, πίνει κρασί αντί ουίσκι και καπνίζει ηλεκτρικό τσιγάρο. Οι γυναίκες είναι ακόμα πιο όμορφες, με περισσότερη αυτοπεποίθηση και είναι μπροστά από τους άντρες. Αυτοί, φοβισμένοι, ολίγον τι άξεστοι στην ομιλία τους, με περιορισμένο επίπεδο στο στυλ και την αισθητική, διατηρούν μούσι για να είναι «in» αλλά είναι οι περισσότεροι ημιμαθείς, επειδή στη θέση του διαβάσματος κάνουν swipe up. Στο νέο lifestyle που ξεκινά έχω την αίσθηση πως οι γυναίκες τρέχουν με τα χίλια προσαρμοσμένες στην πραγματικότητα, ενώ οι άντρες στην πλειοψηφία τους φαίνονται χωρίς στόχους και όνειρα, τσουβαλιασμένοι πίσω από τα μούσια και τα τατουάζ. Αυτοί πρέπει να τρέξουν, να προσαρμοστούν πριν χάσουν το τρένο. Γιατί με όνειρο να κάνεις καριέρα μπάρμαν και DJ, η Κύπρος δεν θα πάει πολύ μπροστά.


Tags: must, εκδότης, έποψη

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)