ΥΓΕΙΑ

Πίνετε φυτικό γάλα; Διαβάστε ποιο να διαλέξετε και γιατί...


Για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη ή απλώς δεν απολαμβάνουν τη γεύση του αγελαδινού γάλατος, το γάλα σόγιας δεν είναι η μόνη εναλλακτική στις συνταγές τους...Υπάρχουν πολλά φυτικά είδη γάλακτος στην αγορά, το καθένα με τα δικά του υπέρ και κατά, τη δική του γεύση αλλά και τη δική του θρεπτική αξία. Ποιό να διαλέξετε και γιατί; Την απάντηση θα τη βρείτε μόνοι σας διαβάζοντας παρακάτω:

1. Γάλα σόγιας
Το γάλα σόγιας έχει χαρακτηριστική γεύση, η οποία δεν είναι δυσάρεστη, αλλά θέλει λίγο χρόνο μέχρι να το συνηθίσετε. Έχει κρεμώδη υφή παρόμοια με το αγελαδινό γάλα και περιέχει περίπου 8-10g πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι. Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα φυτικά γάλατα της αγοράς, στο γάλα αυτό μπορεί να προστεθεί ζάχαρη ή γλυκαντικές ουσίες.


2. Γάλα ρυζιού
Το γάλα ρυζιού έχει μια γλυκύτητά που προέρχεται από την επεξεργασία του καφέ ρυζιού από το οποίο παράγεται. Έχει μικρή θρεπτική αξία, χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και υψηλότερη σε υδατάνθρακες από το γάλα σόγιας. Είναι καλύτερα ανεκτό από άτομα με αλλεργίες, αλλά όλοι οι υπόλοιποι και ιδιαιτέρως τα παιδιά, λόγω μεγάλης περιεκτικότητας σε αρεσενικό, καλύτερα να το παραλείψουν.


3. Γάλα καρύδας
Το γάλα καρύδας έχει πολλές θερμίδες και λίπος και συγκεκριμένα ένα ποτήρι μπορεί να δώσει μέχρι και 500 θερμίδες ενώ διαθέτει τρεις φορές υψηλότερη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά από ότι το αγελαδινό γάλα. Το καλό είναι ότι τα κορεσμένα λιπαρά είναι μέσης αλύσου και πιο συγκεκριμένα το λαυρικό οξύ το οποίο μεταβάλλεται σε μονολαυρίνη. Η μονολαυρίνη είναι αποτελεσματική για τη θεραπεία της candida albican καθώς επίσης έχει αποτελέσματα σε βακτηριδιακές μολύνσεις και ιούς.


4. Γάλα αμυγδάλου
Το γάλα αμυγδάλου ίσως να αποτελεί την ιδανικότερη επιλογή από τα φυτικά ροφήματα, λόγω της καλής περιεκτικότητας του σε ασβέστιο. Ενδείκνυται για παιδιά που βρίσκονται στην ανάπτυξη και για άτομα που χρειάζονται διατροφικά συμπληρώματα. Είναι πλούσιο βιταμίνη Ε και χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, το ρόφημα αμυγδάλου περιέχει λιγότερη πρωτεΐνη από το αγελαδινό γάλα, ενώ έχει μόλις 40-60 θερμίδες το φλιτζάνι.

Σημ: Τα παραπάνω είδη γάλακτος χρησιμοποιούνται διαφορετικά σε τρόφιμα και ροφήματα και δεν κάνουν όλα για όλες τις συνταγές. Βρείτε αυτό που σας αρέσει και προτιμήστε βιολογικές μάρκες!


Tags: γάλα, φυτικό, συνταγές, γυναίκα, διατροφή, πρωινό, γεύμα, οργανισμός, συμβουλές

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)