ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Carine Roitfeld

Ποια είναι τα σχέδια της μετά την παραίτηση της από την γαλλική Vogue!


  • Είναι αλήθεια ότι θα είναι πολύ δύσκολο για πολλά περιοδικά. Τώρα ότι γίνεται το βλέπεις αμέσως στο διαδίχτυο. Μπορεί μερικά περιοδικά να αντέξουν, αλλά θα πρέπει να είναι πολύ όμορφα. Σαν συλλεκτικά.

    Είναι αλήθεια ότι θα είναι πολύ δύσκολο για πολλά περιοδικά. Τώρα ότι γίνεται το βλέπεις αμέσως στο διαδίχτυο. Μπορεί μερικά περιοδικά να αντέξουν, αλλά θα πρέπει να είναι πολύ όμορφα. Σαν συλλεκτικά.

She’s a risky woman!

"Είναι πολύ περίεργο για μένα να βρίσκομαι εδώ στη Νέα Υόρκη, στη διάρκεια της εβδομάδας μόδας και να μην είμαι αρχισυντάκτρια στη γαλλική Vogue. Φυσικά το έκανα και παλιά, όταν ήμουν freelancer. Η γαλλική Vogue για μένα είναι συνήθεια, και μου είναι δύσκολο τώρα να είμαι freelance editor. Από την άλλη είναι και πολύ συναρπαστικό."

Θα παρευρεθείς καθόλου στα shows;
Μπορεί να δω την ανεπίσημη πρεμιέρα μερικών φίλων, αλλά κυρίως βρίσκομαι στη Νέα Υόρκη για τα amfAR. Ο γιος μου κάνει την έκθεση του την Τετάρτη και πρέπει να τελειώσω και το βιβλίο μου. Βρίσκεται στα τελευταία του και είναι οι μοναδικές μέρες που έχω περιθώριο να το τελειώσω. Θα δημοσιευτεί τον Σεπτέμβρη ή τον Οκτώβρη αυτού του χρόνου. Έχω πολλές δουλειές, οπόταν αντιλαμβάνεσαι πόσο δύσκολο είναι για μένα.

Στο βιβλίο σου μιλάς για την καριέρα σου;
Κάτι τέτοιο αν και δεν μου αρέσει να σκαλίζω το παρελθόν. Είναι πολύ συναισθηματικό… οι περισσότερες φωτογραφίες είναι αυτές που τράβηξα με τον Mario Testino… είναι κυρίως αφοσιωμένο στον Mario αυτό το βιβλίο.

Ποια φωτογράφιση θα σου μείνει αξέχαστη;
Υπάρχουν πολλές φυσικά. Ήταν πολύ καλή περίοδος όταν δούλευα στο γαλλικό Glamour και στο The Face. Η φωτογράφιση με την Eva Herzicova  είναι αξιομνημόνευτή. Είναι ολόκληρη τάση της εποχής.

Για το βιβλίο δούλευες με τον editor Olivier Zahm και τον art director Alex Wiederin;
Πάντα μου αρέσει να δημιουργώ μπελάδες. Δεν είναι καθόλου εύκολο να δουλεύεις με δύο μεγάλες προσωπικότητες όπως τον Olivier Zahm και τον Alex Wiederin και εγώ να βρίσκομαι κάπου στη μέση. Αλλά γνωρίζω από «Star Wars». Ξόδεψα πολύ χρόνο μεταξύ Tom Ford και Mario Testino και έτσι ξέρω πώς να το χειριστώ.

Μιας και ανάφερες τον Tom Ford, ο κόσμος είναι περίεργος αν θα ξαναδουλέψεις μαζί του.
Όχι, όχι δεν πρόκειται να δουλέψω με τον Tom. Αυτό ήταν πριν 10 χρόνια. Όταν ακόμα ήμουν freelancer, δούλευα για 10 χρόνια με τον Tom Ford για τον οίκο Gucci και Yves Saint Laurent. Μετά από αυτό, για ακόμα 10 χρόνια στη γαλλική Vogue. Τώρα μια καινούργια 10ετία ξεκινά για μένα και δεν θέλω να κάνω  το ίδιο που έκανα 10 χρόνια πριν. Φυσικά ο Tom (Ford) είναι φίλος μου και αν ποτέ ρωτήσει την γνώμη μου για κάτι, θα του πω. Όμως δεν θα δουλέψω μαζί του για οτιδήποτε  μια εβδομάδα πριν το show.

Τι νομίζεις για το σούπερ αποκλειστικό του show στη Νέα Υόρκη;
Ήταν πολύ έξυπνο εκ μέρους του. Μόνο 100 δημοσιογράφοι και ο ίδιος μιλούσε για κάθε μοντέλο ξεχωριστά με έξυπνο χιούμορ. Μπορούσες να δεις πολλούς καλεσμένους να το διασκεδάζουν και ο ίδιος ήταν πολύ ενθουσιασμένος. Ήταν πολύ καλή ιδέα να μην δημοσιευτούν τα ρούχα σε blogs μετά το show, έτσι οι δημοσιογράφοι ένιωθαν αποκλειστικότητα. Και όντως δεν διέρρευσε το παραμικρό. Ο Tom (Ford) έχει τα πάντα υπό έλεγχο, είναι ένα από τα ταλέντα του…και το γεγονός ότι έκανε τα μοντέλα να φαίνονται ακόμη πιο όμορφα απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα, είναι ακόμα ένα από τα ταλέντα του. Ένα από τα κορίτσια είναι η κόρη μου και ήμουν τόσο αγχωμένη, αλλά όταν εμφανίστηκε, ω θεέ μου ήταν τόσο όμορφη…δεν ξέρω τι θα κάνει για το επόμενο show ο Tom.

Θα γίνει στο Λονδίνο.
Στο Λονδίνο; Βλέπεις, δεν το’ ξέρα.

Δεν θα σε δούμε στην πασαρέλα;
Δεν μου το ζήτησε.

Ποια είναι μερικά από τα σχέδια σου;
Ξέρεις, έχω πολλά projects, αλλά ως Ρωσίδα που είμαι, είμαι πολύ προληπτική και τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο. Νομίζω θα ξεκαθαρίσουν σε ένα μήνα. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός που έφυγα από το περιοδικό αλλά έχω πολλές ιδέες. Φυσικά θα έχει να κάνει με μόδα, αλλά δεν ξέρω ακόμα με πιο τρόπο -περιοδικά ή η μούσα κάποιου, δεν γνωρίζω ακριβώς. Αλλά αυτό που γνωρίζω με σιγουριά, διότι το ανακάλυψα αυτό από τα 10χρονα μου στη γαλλική Vogue, είναι πολύ σημαντικό να βοηθάς νέους designers. Το τελευταίο μου τεύχος στη Vogue είναι το τεύχος Μαρτίου και είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στους νέους designers, χωρίς διαφημιστές, μόνο νέους designers…όταν γνωρίζεις αυτά τα παιδιά μαθαίνεις τόσα πολλά από αυτούς και οι ίδιοι αποκτούν θετική ενέργεια. Σίγουρα θέλω να δουλέψω σε ένα project με νέους σχεδιαστές, όχι μόνο Γάλλους, αλλά διεθνείς …μεγάλωσα και νομίζω έχω πιο δημιουργικές ιδέες απ’ ότι 10 χρόνια πριν. Πριν δεν είχα την πολυτέλεια του χρόνου να σχεδιάσω στο μυαλό μου την μεγάλη εικόνα για το τι θα είναι μόδα σε μερικά χρόνια. Τώρα είναι καλή στιγμή για μένα να σκεφτώ τη μόδα σήμερα, γιατί πολλά έχουν αλλάξει και όταν εργάζεσαι συνεχώς δεν αντιλαμβάνεσαι όλες τις αλλαγές. Όταν σταματήσεις, μπορείς να το δεις. Πρέπει να κατανοήσεις τον καινούργιο τρόπο να δουλεύεις με την μόδα.

Ποιες είναι μερικές από αυτές τις αλλαγές;
Όλα προχωρούν τόσο γρήγορα τώρα με το διαδίχτυο και τα blogs. Είναι πολύ σημαντικά. Υπάρχουν 2 πιθανότητες. Είτε προχωράς γρήγορα στο διαδίχτυο, είτε μένεις στα περιοδικά έντυπα και το κάνεις όπως οι συλλέκτες. Ακόμα πιστεύω είναι φυσιολογικό να έχουμε όλα τα fashion weeks και να μπορείς να πηγαίνεις στις επιδείξεις. Είναι συναρπαστικό να βρίσκεσαι στο runway, να ακούς τη μουσική, να νιώθεις την ατμόσφαιρα και να αισθάνεσαι τι αρέσει στον κόσμο και τι όχι.

Ήσουν η πρώτη editor που έγινε διάσημη μέσα από τα street-style blogs. Το περίμενες;
Ποτέ δεν διαισθάνομαι πράγματα σαν και αυτό. Ποτέ δεν διαισθάνθηκα ότι θα γίνω είδωλο, ή αν είμαι είδωλο, γιατί η οικογένεια μου, τα παιδιά μου και ο σύζυγος μου με κρατάνε γερά στη γη. Αλλά αυτό είναι αλήθεια, όταν πηγαίνεις σε ένα show, οι φωτογράφοι περισσότερο ενδιαφέρονται να φωτογραφίσουν το σακάκι σου ή το φόρεμα σου, παρά το show. Νομίζω αυτό είναι λάθος.

Τώρα πολλοί editors -Anna Dello Russo, Giovanna Bettaglia- έγιναν street-style stars, αλλά εσύ το ξεκίνησες.
Επειδή έχω συγκεκριμένο look. Μαύρα μάτια, τρίχες στο πρόσωπο μου και τακούνια. Μπορεί να ήταν δυνατό look στους δρόμους που έτυχε να κάνει εμένα διάσημη. Η Anna (Dello Russo) είναι διασκεδαστική και έχει απίστευτο look. Η Giovanna (Bettaglia) είναι πολύ κομψή με τον ιταλικό τρόπο. Είμαι σίγουρη ότι πολλές θέλουν να φύγω απ’ τη μέση, γιατί ακριβώς αυτό είναι ο σκοπός της μόδας. Το look μου όμως δεν πρόκειται να αλλάξει και πολύ.

Θα ήθελα να μιλήσουμε λίγο για τη παριζιάνικη Vogue. Υπήρξαν στιγμές που ένιωθες ότι καθόριζες τη φωνή του περιοδικού;
10 χρόνια πριν όταν πρωτοήρθα στο περιοδικό, δεν ήταν η παριζιάνικη Vogue που όλοι ξέρουμε σήμερα. Ξεκίνησα με όλες μου τις ιδέες, αλλά ήταν πολύ δύσκολο στις αρχές. Πολλοί φωτογράφοι δεν ήθελαν να δουλέψουν για το περιοδικό, κάθε φορά προσπαθούσαμε όλο και πιο πολύ και πήρε σχεδόν 10 χρόνια να καταφέρουμε να δουλεύουμε σαν ομάδα. Τώρα πιστεύω η καλύτερη ομάδα βρίσκεται εκεί. Είναι πολύ λυπηρό να εγκαταλείπω την οικογένεια μου μετά από 10 χρόνια…αλλά ο χρόνος προχωρά. Στις αρχές έλεγα στο αφεντικό μου: «Όταν καταφέρω να κλείσω τα 10χρονα μου θα είμαι ευγνώμον». Και νομίζω η κατάλληλη στιγμή να παραιτηθώ ήταν η τελευταία περίοδος, όταν είχα λιγότερη ελευθερία απ’ ότι πριν. Ήθελα να κάνω όλα όσα ήθελα. Και ο Jonathan, το αφεντικό μου, ήταν καταπληκτικός, γιατί μου έδωσε την ελευθερία να κάνω τόσο τρελά πράγματα. Ποιος διευθυντής θα με άφηνε να εκδώσουμε ένα περιοδικό με εξώφυλλο έναν μαύρο transsexual με γένι και τακούνια; Όχι πολλοί. Ήταν διασκεδαστικό να δουλεύω στη γαλλική Vogue. Κάθε μήνας, ένα καινούργιο γεγονός. Αλλά τώρα θέλουν κάτι διαφορετικό, κάτι πιο γλυκό. Αν δεν μπορώ να έχω την διασκέδαση που θέλω, τότε καλύτερα να αποχωρήσω.

Κυκλοφορούν φήμες ότι απολύθηκες λόγω του τεύχους με τον Tom Ford.
Όχι, αυτό δεν είναι σωστό…το συγκεκριμένο ήταν ένα αντιφατικό τεύχος, αλλά δεν ήταν όλα αντιφατικά τεύχη μέχρι τώρα; Σου είπα ότι ο πρόεδρος ήθελε να αλλάξει τις γραμμές του περιοδικού. Είμαι σίγουρη ότι το τεύχος με τον Tom Ford δεν είναι αυτό που έχουν κατά νου. Δεν απολύθηκα, δεν θα ήταν καλό τέλος. Ξέρω ότι έκανα καλή δουλειά στην γαλλική Vogue. Το τεύχος του Μάρτη σπάει τα ρεκόρ στον τομέα της διαφήμισης. Αφήνω ένα περιοδικό με επικό τέλος και όχι μίζερο. Είμαι χαρούμενη γι’ αυτό.

Αφήνεις σε καλά χέρια το περιοδικό με την Emmanuelle Alt;
Η ομάδα είναι τέλεια! Για 6 μήνες συνεχίζεται το ίδιο πρόγραμμα που επικρατεί τώρα, γιατί όλα είναι οργανωμένα για αυτή την σεζόν. Θα μάθουμε τι γίνεται την επόμενη σεζόν. Η Emmanuelle Alt αν και πολύ διαφορετική από μένα, νομίζω θα τα πάει καλά, αν και πιστεύω είναι πολύ πιο εύκολα τα πράγματα τώρα απ’ ότι 10 χρόνια πριν. Τώρα όλοι θέλουν να δουλέψουν για την γαλλική Vogue.

Ο κόσμος λέει ότι δεν μιλιέστε με την Emmanuelle Alt.
Είναι αλήθεια ότι δεν έχουμε τις καλύτερες σχέσεις, αλλά δεν θέλω να το συζητήσω για να σου είμαι ειλικρινείς.

Σε γενικές γραμμές, βλέπεις θετικό μέλλον για τα περιοδικά;
Είναι αλήθεια ότι θα είναι πολύ δύσκολο για πολλά περιοδικά. Τώρα ότι γίνεται το βλέπεις αμέσως στο διαδίχτυο. Μπορεί μερικά περιοδικά να αντέξουν, αλλά θα πρέπει να είναι πολύ όμορφα. Σαν συλλεκτικά. Σήμερα πρέπει να σκεφτόμαστε διαφορετικά. Αν δεν προχωράς με την τεχνολογία είσαι νεκρός.


Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)