MUST ΕΠΟΨΗ

Αυτές που γεμίζουν το γοβάκι

newsroom must


Αυτές που γεμίζουν το γοβάκι

Τι είναι το νέο; Τι είναι νιάτα; Πού πάει η καθημερινότητα; Είναι το timeline του Facebook η πραγματικότητα και το scroll του Instagram; Ή είναι virtual reality;

Στα περιοδικά ο μισός μας χρόνος κάθε μέρα ξοδεύεται στην αναζήτηση του νέου, της τάσης, του φρέσκου προσώπου. Αυτή η αναζήτηση είναι εννιά στις δέκα αδιέξοδη και οι συζητήσεις πηγαίνουν στον κάλαθο των αχρήστων. Σπάνια υπάρχει η συγκυρία όπου νέες τάσεις συνδυάζονται με νέα πρόσωπα, κι όλα αυτά ταιριάζουν με το προφίλ ενός περιοδικού. Το 1999 βγήκαμε στα περίπτερα ως πρώτο μηνιαίο περιοδικό με Kύπριες στο εξώφυλλο - ήταν η εποχή της Κουφαλίδου, της Έφης Σπύρου, της Θέας Χριστοδουλίδου και της Βίβιαν Νικαλαΐδου. Οι πιο πάνω κοπέλες σ’ ένα βράδυ έγιναν επώνυμες ντόπιες σταρ και στην πορεία έκαναν εξώφυλλα σ’ όλα τα μηνιαία περιοδικά. Το 2004 ήταν η στιγμή των επώνυμων κυριών να βγουν στο προσκήνιο μαζί με νέες ηθοποιούς από Κύπρο και Ελλάδα: Ραμόνα Φίλιπ, Βαλεντίνα Τσίγκη, Μαρία Ιωάννου, Ζέτα Μακρυπούλια.

Στην πορεία άρχισε η ανακύκλωση, αφού τόσο τα Μέσα όσο και η κατάσταση στη σόουμπιζ ευνοούσαν αυτή τη συμπεριφορά. Προσεγγίζοντας το 2010 και λίγο μετά το must εμφανίσει για πρώτη φορά στο εξώφυλλό του τις Χριστιάνα Αριστοτέλους (Μάιος 2008), Δούκισσα Νομικού, Μαρία Μηχαήλ και μέχρι πρόσφατα τις Άντρη Καραντώνη (Απρίλιος 2013), Κωνσταντίνα Ευριπίδου κ.ά., κάποιες από τις κοπέλες ανταποκρίθηκαν πλήρως στην πρόκληση της δημοσιότητας και «γέμισαν» με το παραπάνω τα «γοβάκια» των σταρ των περιοδικών. Κάποιες, από την άλλη, ήταν πυροτέχνημα που έσβησε και δεν άναψε ξανά. Ποια, όμως, θα ήταν η εξέλιξη του κοριτσιού από τη Ρουμανία αν δεν έπαιρνε τα ρίσκα του το must και το έτρεχε -παντελώς άγνωστο- στο εξώφυλλό του το 2000; Πόσο επηρέασε στυλιστικά την εικόνα της Χριστιάνας Αριστοτέλους το must Οκτωβρίου 2011, όταν τη μεταμόρφωσε από ροζ μπομπονιέρα σε Brigitte Bardot; Την ομορφιά σ’τη δίνει ο Θεός, το στυλ όμως της γυναίκας και την εξέλιξή της σε πρότυπο για άλλες γυναίκες τα δίνουν τα περιοδικά άποψης και ο χαρακτήρας των ιδίων των προσώπων. Πόσες και ποιες άλλες άγνωστες τρέξαμε και δεν γέμισαν τα «παπούτσια» του προτύπου, έχω λίστα για να σας γράψω. Όπως επίσης και για άλλες κοπέλες που εμείς δεν «βλέπαμε», αλλά στην πορεία της ζωής οι ίδιες μας εξέπληξαν θετικά και μας υποχρέωσαν να τις εμφανίσουμε. Παραμένουμε όμως στην ίδια κατεύθυνση: Ψάχνουμε το νέο πρόσωπο, δίνουμε ευκαιρίες, ρισκάρουμε και χαιρόμαστε όταν τα κορίτσια γίνονται γυναίκες, προχωρούν και εξελίσσονται.

Εδώ και κάποιους μήνες, λοιπόν, καταγράφουμε μία ασυνήθιστη συνεύρεση από νέες, όμορφες κοπέλες με χαρακτήρα επαγγελματία και διάθεση να κάνουν καριέρα σ’ αυτό το νέο σοσιαλμιντιακό σκηνικό. Στο περιβάλλον, δηλαδή, όπου χρησιμοποιείς εσύ τα σόσιαλ μίντια και δεν σε χρησιμοποιούν αυτά, και γύρω από την εξυπνάδα σου χτίζεις καριέρα στον πραγματικό κόσμο των εντύπων, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών ΜΜΕ. Πρώτο το έφερε αυτό στην Κύπρο ένα δικό μας κορίτσι, η Έβελυν Καζαντζόγλου. Ακολούθησε με το δικό της στυλ η Κωνσταντίνα Ευριπίδου και τώρα δεν ξέρουμε ποια να διαλέξουμε από τις σαράντα και πλέον κοπέλες που έκαναν δοκιμαστικό για το νέο MAD girl, που θα συνδυάζει τα πιο πάνω: Θετική παρέμβαση στα σόσιαλ μίντια, προσωπικότητα που να έχει ποιοτικά στοιχεία και διάθεση για δουλειά σε πολλές μιντιακές πλατφόρμες. Γιατί, όταν λέμε πως ψάχνουμε το νέο κορίτσι του MAD ή το νέο εξώφυλλο του must, δεν αρκεί η ομορφιά και η φωτογένεια. Μετρούν πολλά περισσότερα και πιο πολύπλοκα στοιχεία. Όταν δε, βλέπετε μία σχετικά άγνωστη για εσάς κοπέλα στο εξώφυλλό μας, πριν αρχίσετε στο κομμωτήριο το «ποια είναι πάλι αυτή;» ψάξτε στο Instagram και δείτε τα posts της, αλλά και τους ακόλουθους που έχει. Στο ανάποδο τώρα, όταν ένα κορίτσι που του δόθηκαν ευκαιρίες το ψάχνετε μια μέρα και δεν το βρίσκετε πουθενά, σημαίνει πως είτε βαρέθηκε είτε τελικά δεν «γέμιζε» τα «γοβάκια» των ευκαιριών που του δόθηκαν. Γιατί πίσω από τη ζηλευτή ομορφιά, το γαμάτο περιβάλλον και τη θετική ενέργεια της ζωής σε μια εταιρεία όπως αυτήν του must, υπάρχει σκληρή δουλειά, ατελείωτα ωράρια και έλεγχος στην εξέλιξη και στον επαγγελματισμό των κοριτσιών. Όμως κι αυτό είναι το πιο σημαντικό, η ζωή είναι πολύ μικρή για να μην δίνεις ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους, επειδή μπορεί να αποτύχεις ή να σε απογοητεύσουν. Κάποιος θα έλεγε «καλά, γιατί τα άλλα ΜΜΕ δεν δίνουν αυτές τις ευκαιρίες σε ταλέντα; Γιατί το τάδε περιοδικό δεν βγάζει ποτέ πρώτο νέα πρόσωπα της Κύπρου;». Μα είναι απλό. Πρώτον, όταν δώσεις ευκαιρία σε νέους πρέπει να ασχοληθείς πατερναλιστικά και καθημερινά στην εξέλιξή τους, πράγμα χρονοβόρο και με απαιτήσεις οξυδέρκειας ως προς την απόφαση της αρχικής επιλογής. Το «νέος» βέβαια είναι σχετικό στα ΜΜΕ. Για παράδειγμα η «εθνική μαγείρισσα» της Κύπρου, η κυρία Αθηνά Λοϊζίδου, με πωλήσεις άνω των 25Κ βιβλίων μαγειρικής, ξεκίνησε την καριέρα κοντά μας στα σαράντα της. Όμως η θέληση και ο επαγγελματισμός της την έφεραν σήμερα στο σημείο να έχει γράψει και φωτογραφίσει πέραν των δύο χιλιάδων συνταγών, να στηρίζει δική της εκπομπή στην τηλεόραση, καθώς και πόρταλ και μηνιαίο περιοδικό με το όνομά της. Κατά δεύτερο λόγο, η στήριξη των νέων προσώπων πρώτης μιντιακής γραμμής πρέπει να είναι καθημερινή, πολύπλευρη και διαφορετική κατά περίπτωση.

Ελπίζω να απάντησα στις ερωτήσεις που αρκετοί μου κάνετε, «πώς κάνατε έτσι γνωστή την Έβελυν Καζαντζόγλου» ή «δεν φοβάστε να μην σας πιάσει το τάδε γκρουπ τον τάδε δικό σας;».


Tags: έποψη, must

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)