ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Aυτά είναι τα νέα superfoods


  • Μάθετε ποια είναι και βάλτε τα στη διατροφή σας τώρα!

    Μάθετε ποια είναι και βάλτε τα στη διατροφή σας τώρα!

Οι υπερτροφές εδώ και μερικά χρόνια «δραπέτευσαν» από τα ντουλάπια της κουζίνας των λίγων μυημένων στα μυστικά της υγιεινής διατροφής και κατέκλυσαν τα ράφια των σουπερμάρκετ. Μάθετε ποια είναι και βάλτε τα στη διατροφή σας τώρα!

Kelp
Το θαλάσσιο φύκι Kelp καλιεργείται στον βόρειο Ατλαντικό και είναι γνωστό και ως νορβηγικό Kelp .
Θρεπτικά συστατικά: Είναι πλούσιο σε πολλά βιοενεργά συστατικά και αποτελεί εξαιρετική πηγή ιωδίου, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση του θυρεοειδούς αδένα. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, σίδηρο, ασβέστιο και πάνω από είκοσι άλλα μεταλλικά στοιχεία.
Οφέλη στην υγεία: Εκτός του ότι συμβάλλει στη ρύθμιση του θυρεοειδούς αδένα, το Kelp βοηθά τον υγιή μεταβολισμό και στη διαχείριση βάρους και ενισχύει τους συνδετικούς ιστούς (νύχια, μαλλιά, δέρμα).
Προσοχή: Το Kelp καλό είναι να μη λαμβάνεται από όσους πάσχουν από υπερθυρεοειδισμό ή λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή για τον θυρεοειδή.

Lucuma
Το Lucuma είναι ένα υποτροπικό πορτοκαλί –κίτρινο φρούτο που βρίσκεται κυρίως στο Περού. Ο καρπός του συνήθως αναφέρεται και ως ο «χρυσός των Ίνκας». Θεωρείται φυσικό γλυκαντικό, κατάλληλο για υποκατάστατο ζάχαρης, καθώς έχει ιδιαίτερα γλυκιά γεύση και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.
Θρεπτικά συστατικά: Περιέχει β-καροτένιο, νιασίνη (Β3), σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο.
Οφέλη στην υγεία: Θεωρείται κατάλληλο για διαβητικούς, καθώς ο χαμηλός γλυκαιμικός του δείκτης δεν αυξάνει απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Είναι ιδανικό για όσους στοχεύουν στην απώλεια βάρους και έχει αντιφλεγμονώδεις και αντικαταθλιπτικές ιδιότητες.

Maca
Το Maca αποτελεί την πιο δημοφιλή υπερτροφή (superfood). Ευδοκιμεί στις περουβιανές Άνδεις σε υψόμετρο άνω των 3.800 μ. Έχει υψηλή θρεπτική αξία, ίση με αυτήν των δημητριακών.
Θρεπτικά συστατικά: Είναι πλούσιο σε αμινοξέα, θειαμίνη (B1), ριβοφλαβίνη (B2), C, E, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, σελήνιο και άλλα.
Οφέλη στην υγεία: Αυξάνει την ενέργεια, τη δύναμη και την αντοχή, εξισορροπεί τις ορμόνες (κατά την εμμηνόπαυση), και ενισχύει τη γονιμότητα. Επίσης, ενισχύει το ανοσοποιητικό και ενδοκρινικό σύστημα, αυξάνει τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα, βελτιώνει τη μνήμη και τη διαύγεια. Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει πως το Maca ανακουφίζει από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης και συμβάλλει στη μείωση της χρόνιας κόπωσης.

Πώς να τα καταναλώσεις: Η κατανάλωση των super foods γίνεται ανάλογα με το σκεύασμα και τη μορφή τους ( π.χ. σπόροι, σκόνη, καρποί). Μπορούν να διαλυθούν είτε σε νερό είτε σε χυμό, ή να προστεθούν σε σαλάτα ή να καταναλωθούν σκέτα, ή μαγειρεμένα με φαγητά, ως σνακ, σε επιδόρπια, στο γιαούρτι, σε smoothies ή ακόμα και στα δημητριακά.


 


Tags: superfoods, ομορφιά, σώμα, υγεία, άποψη, διαιτολόγοι, συμβουλές

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)