#PINOFTHEWEEK

Director's chat

Νάκης Αντωνίου


Director's chat

Τον ξέρω χρόνια αλλά τον γνώρισα λίγο καλύτερα το 2013 όταν προβλήθηκε η ταινία ''Whispers'' στο Κυπριακό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους. Ο Ανδρέας Κυριάκου καταπιάνεται με υπερήρωες, με μεταφυσικά φαινόμενα... γενικά με ιστορίες και ιδέες πρωτότυπες για τα δεδομένα μας, και ευτυχώς για τους φαν του είδους το κάνει πάρα πολύ καλά.  Το βιογραφικό του σαν σκηνοθέτης, πλέον περιλαμβάνει και το εξαιρετικό ''The Midnight Shift'' που ξεκίνησε ήδη την φεστιβαλική του πορεία αλλά και μια νίκη στον διαγωνισμό CyprusSpeaks. 

Πες μας καταρχάς για το «Midnight Shift»

Το «Midnight Shift» ήρθε σαν ιδέα για πιλότο τηλεόρασης πριν έξι χρόνια. Στην πορεία αποφασίσαμε να την μετατρέψουμε σε ταινία μικρού μήκους με την ελπίδα πως, στο μέλλον, θα μπορούμε να την προωθήσουμε και σαν πιλότο στην τηλεόραση. Η ιδέα προήλθε, χωρίς να θέλω να δώσω spoilers, από κάποιες μεταφυσικές ανησυχίες του εαυτού μου.

Πες μας κάτι παραπάνω.
Να σου πω το synopsis. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από έναν άνθρωπο – τον οποίο υποδύεται ο Χριστόδουλος Μαρτάς. Έναν άνθρωπο κυνηγημένο, από κάποιο έγκλημα που έχει κάνει, που για να ξεφύγει παίρνει μια δουλειά σαν ταξιτζής στην μεταμεσονύχτια γραμμή. Η ταινία είναι η πρώτη του νύχτα στη δουλειά. Ο πρώτος του πελάτης (Κρίστοφερ Γκρέκο) τον αναγκάζει να δει τη ζωή διαφορετικά. Να πω πως συμμετέχουν ο Μάριος Ιωάννου και Γιόλα Κλείτου σε guest αλλά σημαντικούς ρόλους.

Είναι ακόμα μια συνεργασία με τον Χριστόδουλο Μαρτά. Πώς προέκυψε η συνεργασία;
Ναι είναι το Μαρτάς trilogy. Δουλέψαμε μαζί πρώτη φορά σε μια ταινία στην οποία ήμουν βοηθός παραγωγής. Γίναμε φίλοι γιατί είναι από τους λίγους που τους αρέσει το genre στην Κύπρο. Ήταν εύκολο να κολλήσουμε και να ανταλλάζουμε ιδέες. Κάναμε μια τριλογία ταινιών, το «Whispers», το «Mountain Below» και το «Midnight Shift» έχουν μια κοινή θεματολογία.
Κάναμε πρώτα το «Whispers», ήταν η πρώτη ταινία στην Κύπρο που είχε έναν superhero. Πλέον μάθαμε ο ένας τον άλλο σε σημείο που δεν χρειάζεται να ανοίξω το στόμα μου, διαβάζει το σενάριο και ξέρει τι θέλω. Είναι geek ο Μαρτάς, όσο κι αν θέλει να προσποιείται το ομορφόπαιδο είναι geek (γέλια).

Το «Whispers» είχε μια αρκετά πετυχημένη πορεία στα φεστιβάλ.
Όντως. Πήγαμε Ρώμη, Μάλτα, Αθήνα, Κροατία, Πολωνία, Ρωσία, Κίνα, Βενεζουέλα. Παίξαμε σε καλά φεστιβάλ. Η ελπίδα μου με το «Midnight Shift» δεν είναι να παίξουμε σε πολλά φεστιβάλ. Αν δηλαδή προβληθεί σε τρία, αλλά είναι τα τρία που θέλω, είναι πιο σημαντικό για μένα. Είναι ωραίο όμως να ταξιδεύει η ταινία σου.

Η προηγούμενη σου ταινία, το «Mountain Below» τι ήταν ακριβώς;
Αυτό δεν έγινε για φεστιβάλ, έγινε για έναν διαγωνισμό. Έπρεπε σε εξήντα ώρες να το γράψεις, να το γυρίσεις, να το μοντάρεις… Έπρεπε να διαρκούσε πέντε λεπτά, να το βγάλεις online, να το προωθήσεις. Είδα τον διαγωνισμό, πήρα τηλέφωνο τους ανθρώπους μου και μέσα σε 48 ώρες είχαμε την ταινία. Δεν κερδίσαμε τον διαγωνισμό αλλά είχαμε τα πιο πολλά views, το προώθησε ο κόσμος. Δεν ήμασταν στους φιναλίστ, απογοητευτήκαμε φυσικά αλλά εντάξει, κάναμε μια ταινία για την οποία ήμασταν όλοι περήφανοι για το τι καταφέραμε σε 48 ώρες, ούτε καν εξήντα.

Έχεις μια έφεση στα μεταφυσικά και στην φαντασία.
Εε ναι… Αγαπώ όλο τον κινηματογράφο από τον βουβό μέχρι τον γερμανικό εξπρεσιονισμό. Αλλά, όπως όλοι, έχω μιαν αδυναμία, με τραβά παραπάνω το genre, τα θρίλερ, τα fantasy films, τα sci-fi. Μεγάλωσα μ’ αυτά, από τότε που πήγαινα στο βίντεο κλαμπ να νοικιάσω βιντεοκασέτες. Μετά ανακαλύπτεις και τον υπόλοιπο κινηματογράφο. Είμαι από τους σκηνοθέτες πιστεύουν ότι μπορείς να πεις περισσότερα πράγματα με τις ταινίες φαντασίας. Αγγίζεις πράγματα που δύσκολα τα λες με τον ρεαλισμό.

Κάνεις κάτι πρωτοπόρο για τα Κυπριακά δεδομένα. Υπάρχει ανταπόκριση από τον κόσμο;
Ναι. Αν προσέξεις και από το Comic Con, στο οποίο είμαι και ένας από τους διοργανωτές, πέρσι είχαμε τέσσερις χιλιάδες κόσμο, ενώ περιμέναμε χίλιους. Φέτος είχαμε 10 χιλιάδες. Υπάρχει το κοινό. Απλώς μέχρι τώρα δεν τους έδινε κανένας τροφή.

Σκέφτεσαι να δοκιμάσεις και άλλα είδη;
Η επόμενη μου ταινία θεωρητικά δεν έχει φανταστικά στοιχεία μέσα.

Υπάρχει βοήθεια από το κράτος;
Καμιά. Μάλλον όχι, το παίρνω πίσω, υπάρχει η Επιτροπή Κινηματογράφου, η οποία βοηθά. Είναι μέρος του Υπουργείου Παιδείας, που δίνει λεφτά για ταινίες τα τελευταία είκοσι χρόνια. Αλλά αυτό είναι αναλόγως της οικονομίας και της διάθεσης του κράτους. Νομίζω καμία ταινία δεν επιχορηγήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια. Όσες ταινίες μικρού μήκους έγιναν τα τελευταία χρόνια είναι με λεφτά από την τσέπη μας. Οι δικές μου ταινίες πάντα γίνονταν με δικά μου έξοδα. Το «Midnight Shift» στοίχισε περίπου τέσσερις χιλιάδες ευρώ, λεφτά δικά μου ή από ανθρώπους που βρίσκονται στον χώρο και θέλουν να βοηθήσουν. Μεγάλη βοήθεια ήταν της Coffee Films, ανάλαβαν εξ ολοκλήρου το post production εντελώς δωρεάν.

Τα τελευταία χρόνια όμως αναπτύχθηκε ο Κυπριακός κινηματογράφος.
Αναπτύχθηκε γιατί οι περισσότεροι από εμάς, όταν δεν κάνουμε κινηματογράφο ασχολούμαστε με τη διαφήμιση. Στη διαφήμιση υπήρχε μεγάλη ανάπτυξη στον τεχνικό τομέα. Βλέπεις πλέον διαφημίσεις που δεν πιστεύεις ότι γυρίστηκαν στην Κύπρο. Υπάρχει πολύς ταλαντούχους κόσμος.

Είναι στα σχέδια σου μια ταινία μεγάλου μήκους;
Εννοείται. Θα είναι σαν το τέλος του πρώτου κεφαλαίου. Για να ολοκληρωθείς σαν σκηνοθέτης πρέπει να κάνεις μια ταινία μεγάλου μήκους.

Μπορούμε πλέον να λέμε πως υπάρχει Κυπριακός κινηματογράφος;
Δύσκολη ερώτηση. Ακόμα και μετά τις επιτυχίες κάποιων συναδέλφων, πιστεύω τώρα μπαίνουμε στην εφηβεία του Κυπριακού κινηματογράφου. Υπήρχαν σκηνοθέτες που το πάλευαν αλλά όταν δεν υπάρχει μεγάλη ποσότητα, τα πράγματα μένουν στάσιμα. Τα στυλ τους ήταν πολύ κοντά, δεν έβλεπες πολλά πράγματα. Νομίζω είμαστε σε καλό δρόμο τώρα. Υπάρχουν τρομερά ταλαντούχοι άνθρωποι στην Κύπρο.

Το CyprusSpeaks τι είναι ακριβώς;
Το CyprusSpeaks ειναι διαγωνισμός του European Commission για την πολυφωνία στην Κύπρο. Έπρεπε να κάμουμε ένα δίλεπτο βίντεο για το θέμα αυτό. Τα τοπ 10 κέρδισαν 4 μέρες ταξίδι στο Βέλγιο για να παρακολουθήσουν σεμινάρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εμείς κάναμε μια ταινία για το πώς η εναλλακτική μουσική ξεπερνά τα εμπόδια της γλώσσας και σε επέκταση της εθνικότητας. Όλο το συνεργείο μου και οι ηθοποιοί ήταν εθελοντές. Ο μικρός ντράμερ, ο πρωταγωνιστής, είναι Τουρκοκύπριος και τον ανακαλυψα μέσω Facebook. Με λίγα λόγια ήμασταν κι εμείς στους νικητές γι' αυτό Belgian blonde beers here Ι come!

Facebook: Splashin' Turtle Productions
Vimeo: Andreas ''splash'' Kyriacou 
Photoshoot: nakis.photography 


Tags: p.in, personofinterest, pinoftheweek

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)